Tinc l’autiestima pel terre desde fa temps i no m’ajuda al dia a dia.
Com ja he dit al títol fa temps, desde primer d’eso (vaig a tercer d’eso) que timc un gran proboema d’autoestima sobretot física, i no m’ajuda gens en la voda cotidiana, ja que estic sovint rayada, i amb tema nois crec que també influeix, no sé que fer, m’agradaria que algú m’aconsellés algunes coses please. Moltes gràciess!!
Estrella Dorca

Hola!
Entenc el teu malestar. Contínuament ens estant bombardejant amb una tipologia de cos únic, que no s'ajusta a la realitat. Provoquen que s'associï el cos a l'èxit laboral, a l'èxit social (tenir més amistats), a ser una persona triomfadora, a ser desitjada sexualment... Però això és un mite. És pura fantasia, és fals.
L'èxit laboral apareix per la teva constància, per ser una persona visionària, per la capacitat de preveure el futur i donar-hi resposta.
L'èxit social s'aconsegueix amb les pròpies qualitats humanes i la cura de les necessitats dels altres (sempre si és equilibrada, no s'hi val donar-ho tot a canvi de res!)
Ser una persona triomfadora... què vol dir? Tenir diners? Ser feliç? I per això cal un cos impossible?
Ser desitjada sexualment i desitjar sexualment no està lligat al físic, sinó a l'actitud.
Així doncs... intenta centrar-te en fer coses que t'agradin, en disfrutar de les teves aficions i les teves amistats. Sé que no és fàcil, però amb el teu cos pots fer tot el que et proposis!!! No deixis que el teu cos t'impedeixi fer res, d'acord?
Quan et vingui algun pensament sobre el teu cos, fes-te aquesta pregunta: "Alguna vegada, alguna persona amb un físic semblant al meu, ho ha pogut fer?" Si la resposta és que Sí, llavors no té a veure amb el físic ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico