Retràs de la regla
Bon dia adolescents,
Fa aproximadament unes setmanes vais tenir relâchions sexuals per primera vegada i, vam utilitzar condó. Fa uns dies m'hauria d'haver vingut la regla i no em vé. Moltes noies m'han dit que és normal que després de tenir relacions la regla set retrasi. És això veritat?
Mariona Busto

Hola Anonima!
A vegades els nervis, l'estrès i l'ansietat poden afectar els nostres cicles, però les relacions sexuals no tenen per què afectar els nostres cicles (a excepció de l'embaràs). Si vàreu utilitzar el preservatiu correctament, durant tota la relació sexual, i en acabar vàreu comprovar que no s'hagués trencat, podeu estar tranquils perquè el preservatiu és un mètode d'anticoncepció amb una eficàcia alta (98-99%). De totes maneres, si generalment tens els cicles menstruals més o menys regulars, i veus que la regla segueix sense venir, pots fer-te una prova d'embaràs per descartar-ho.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat