Ajudaaaaaaaa. És normal?????????
Tinc 14 anys, i encara no em corro. Quan em masturbo, arriba un punt on noto una espècie de "plaer", però no em surt semen. Ja tinc pels als ous(però pocs i nomès als ous, no a "sobre del penis"), però encara no m'ha crescut el penis. I estic molt acomplexat perque tots els meus amics ja els hi ha crescut, i ja tenen pels, etc. I sempre que parlen d'aquestes coses, em sento incòmode perque no puc opinar, ja que no estic en la mateixa situació que ells, i si em fan preguntes del tema, no puc respondre i m'he d'inventar el que dic. És normal que amb 14 anys encara no m'hagi crescut ni tingui semen?(la majoria dels meus amics ja tenen pels i es corren des de fa 2 o 3 anys)
Gràciesssssssssssss
Mariona Busto

Hola anonimmm!
Cada persona segueix un ritme de desenvolupament diferent que no podem controlar. La variabilitat en els canvis corporals (pèl en el pubis, axil·les, pit, barba..., canvi de veu, etc.) poden iniciar-se tant els 11 anys com als 14, inclús abans o més tard. Entenem que estàs seguint les teves revisions amb el teu pediatre/a, i per tant podries aprofitar la següent visita per comentar-li i pugui valorar quin grau de desenvolupament tens i si tot està correctament, veuràs que et quedes més tranquil. No podem fer córrer el nostre desenvolupament per nosaltres mateixos, així que molta paciència!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat