Nudes
Hola! Tinc un problema que m'agradaria solucionar. Aquesta consulta potser serà llarga però necessito consell. El meu novio i jo portem un any junts i des de fa com 6 mesos que jo li envio nudes. Al principi jo no volia però ell em va convencer i vaig començar suau, amb fotos 'hot' i la intensitat va pujar fins que vaig enviar fotos sense roba. Jo en cap moment em sentia segura fent-ho, ja que conec els riscos i per què la cosa en general no m'agrada. Però ho vaig fer per por a que em deixès. Vaig intentar tallar un cop amb ell perquè apart és una mica manipulador i no m'acaba de tractar molt bé. Però vam tornar i la cosa va continuar. Tinc molta por de que li ensenyi a algú les meves fotos íntimes. Però si no envio el que ell vol quan ell vol em fa sentir malament fent-me sentir responsable de la seva depressió.
En el sexe el focus és que ell sigui qui acabi, sempre. Si ell acaba i jo no és el meu problema. Però si jo acabo i ell no em diu que l'utilitzo.
Ja no sé que fer, em fa por que els meus coneguts puguin veure totes les fotos.
Mariona Busto

Hola c!
Has de tenir present que difondre aquestes imatges a altres persones que tu no has autoritzat és un delicte, que pot ser denunciat. De fet, la simple amenaça d'utilitzar aquestes imatges per fer-te mal o aconseguir allò que vol, també ho és. Així que encara que tu hagis enviat les imatges, si ell les difon, està vulnerant els teus drets fonamentals i tens dret a posar-hi mesures.
Creiem que és molt important que valoris quin tipus de relació teniu... una parella no ens hauria de fer sentir malament, ni fer-nos responsables de la seva depressió, ni ens hauria d'amenaçar, ni manipular... Fer coses per evitar que ens deixin, no és una bona opció. Si la persona t'estima i vol estar amb tu, ha de respectar que tu no vulguis enviar fotografies ni vídeos, ha de respectar-te i tractar-te bé, i pel que ens expliques no ens sembla que ho estigui fent.
No tinguis por! Tu no has fet res mal fet. Així que si veus que no pots aturar aquest assetjament, parla amb una persona adulta de referència (els teus pares, algun/a professor/a) perquè pugui donar-te un cop de mà! Per últim, no enviïs cap fotografia ni vídeo més, no caiguis en el seu xantatge i no tinguis por.
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat