Trastorns alimentaris! MOLT IMPORTANT
Hola, bon dia; bona tarda; bona nit. Depèn en quin moment ho estigueu llegint.
Us vaig a resumir el que ma passat durant 6è de primària, ara vaig a 3r ESO.
He tingut molts baixons i moltes vegades he deixat de menjar o reglularme i fer excessivament esport. Vaig aconseguir aprimar-me 6kg. Aquest 3r ESO vaig començar a menjar normal i algunes tardes que se'm anava la olla acabava menjant Nutella. Després em sentia malament i no sopava o intentava sopar el menys Posible, pero. Menys o menys manava controlant i em mantenia amb els meus 52kg ( a sisè pesava 59kg). Aquests nadals me flipat bastant i peso 54.5kg. Em sento. Malament i doncs ara tinc aplicacions amb exercicis que et diu les calories que consumeixes i doncs sempre intento contar les calories que menjo per després cremar les ( també tinc una aplicació que està super bé que et calcula tot el que menjes i las kcal així saps tot el k has consumit) . Tinc por de tenir una obsessió. Sempre penso en el mateix. Quan em miro al mirall em faig fàstic i no. M'agrada el meu cos. Quan maig de canviar devant de gent o amigues i man de mirar el cos hu odio. És un dels moments on dic "tirra trágame". ODIO quan es queden miran el meu físic. ODIO els comentaris del plan: tia tas aprimat, ala ara estàs com una planxa, uauu com has fet per aprimar?... Etc. O la mev mare que a vegades em diu: saps que ma dit aquesta mare? Diu que t'as aprimat molt nsk... Sempre em. Controlen el que menjo i si no. Menjo tot els que ells volen em castiguen. Tinc 15 anys i mesuro aprox 169cm. Ara mateix peso uns 53.5 m'agradaria que em fosiu sinceres i diguesiu el que opineu pk realment estic desesperada. Hi ha a vegades on penso tot això de la anorèxia I m'imagino que estic anorèxia i que les meves amigues flipen i todo eso, i per una part m'alegro pk llavors significaria que estic prima... Bueno potser esk estic boja ( tmb he provat en posar-me en grups de anà i mia però jo no podia seguir el ritme i vaig acabar sortir d'aquest grups tòxics) . Mersii. Espero una resposta!
Laura Fernández

Bon dia guapa!
En primer lloc, gràcies per ser tan sincera i confiar en nosaltres.
Pel que comentes veig que en els últims anys t'has començat a preocupar pel teu pes i l'esport, i també pel menjar, com per exemple saltar-te àpats després de consumir Nutella.
També veig que li dones molta importància al número de la bàscula, i que si veus que augmentes de pes et sents malament amb el teu cos, i t'hi capfiques més en aquesta idea fent servir les aplicacions que em comentes.
Tu mateixa dius que les persones que t'envolten han notat aquesta baixada de pes, i es preocupen per tu i perquè tinguis un estil de vida saludable.
En primer lloc comentar-te que estàs en una etapa on el teu cos encara s'està desenvolupant, i els canvis corporals formen part d'aquest procés. Dins d'aquest procés, el número de la bàscula com a tal pot ser canviant, de manera que no és necessari donar-li tanta importància si portem un estil de vida saludable.
Les plataformes d'Ana i Mía com tu mateixa has pogut veure no et fan anar per bon camí, ni tampoc les aplicacions per comptar calories, perque al final et fan capficar-te més del compte en un número, el pes.
Pensa que actualment estas creixent, si el teu cos no rep les quantitats nutricionals que necessita aquest creixement es podria aturar i fins tot podries arribar a perdre la menstruació. Procura de no jugar amb el teu cos.
Moltes gràcies per comentar-nos la teva situació, espero haver-te ajudat.
Laura Fernàndez