Frustració
Hola 🥰,
Moltes gràcies per tot el que feu.
No se que fer, el que em passa i sempre m’ha pasat és que el meu germà gran em fa una ràbia increïble, no només perquè tota la meva família el té com a la persona mes intel·ligent sinó que també perquè em súper amb absolutament tot el que fasi, quan dic tot és tot. Fins ara sempre m’he intentat convèncer amb tot el que diuen els meus pares, que ell amb la meva edat era igual, que jo que si jo també tinc altres qualitats, que ens valoren a tots per igual... però això no te cap mena de sentit si compares les seves notes amb les que jo trec ara em superava del tot jo se que no soc pas tonta ja que toco dos instruments i a l’institut trec bones notes però no tinc res que ell no tingues a la meva edat i ell ho feia tot millor, això de que em valorin igual ja mes igual només bull poder superar-lo(que ell tingui envega de mi). Els i vaig explicar als meus pares el que em passava, no ho volien reconèixer i em deien ple de coses per animar-me. No funciona res, últimament m’he obsecionat em poso molt nerviosa amb tot el que fa, no te cap defecte i jo en tinc mils, fa uns dies que no paro d’estudiar ni fer coses de tot tipus, no penso parar fins a sentir-me bé amb mi mateixe, bull que ell senti el que m’ha fet sentir fins ara, una sensació que no la podia aguantar. Anava a la meva habitació, i em trencava a plorar i a destrossar coses fins que m’adormia de cansament.
Ara tinc esperança, faig tot el que puc per ser millor que ell, no he trobat mai res en que superar-lo, sento que ara es el moment ja que l’any que bé se’n va a Barcelona. En quant la relació que tinc amb ell es com la de qualsevols germans em cau molt bé però no ho puc evitar sentir això, ell està per sobre meu en tots els àmbits.
No se si heu entès bé el que em pasa però escriure això m’ha fet calmar una mica, ara aniré a estudiar encara que no tingui deures ni exàmens, ho he de fer.
Moltes gràcies de veritat, ❤️ La feina que feu es increïble.
P.D: no m’agraderia que diguéssiu que segur que hi ha alguna cosa en el que el supero perquè això no es veritat porto anys buscant fins hi tot en les coses mes simples.
Estrella Dorca

Hla anònima,
És molt bonic que tinguis tanta admiració cap al teu germà! El problema és que estàs convertint l'admiració en enveja... i això et fa mal i et provoca malestar.
El teu germà té unes qualitats fantàstiques. Aprofita i aprèn d'elles. Deixa que ell t'ensenyi com fa algunes coses. No busquis superar-lo, segurament no passarà mai, perquè ell ho fa genuïnament, és a dir, que ho fa perquè a ell li agrada, no per superar ni estar sobre de ningú.
Així que tens dos camins:
• copiar-lo i aprendre d'ell.
• començar a fer el teu camí i buscar les teves passions.
Tinc la sensació que estàs tant centrada en aquesta competició falsa amb el teu germà, que t'has oblidat del que realment t'agrada a tu. Para de mirar-lo i comença a mirar-te al mirall. Qui ets? Què t'agrada? Què tens d'especial?
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico