Virginitat
Hola, Bona vesprada, tinc 15 quasi 16 anys i no sé que em pasa amb aquest tema.
Es dir, quasi totes les meues amigues i els meus amics ja han perdut la virginitat, jo no estic preparada i tampoc la vuic perdre, ni tinc nòvio ni res. Tampoc tinc res de vergonya en dir que sóc verge però no sé per què m' incòmoda el fet de que la gent del meu entorn ja ho haja perdut. No se com explicar-ne millor perquè no se el que me passa, per favor si me podeu ajudar...
Moltes gràcies.
Cristina Albó

Hola Anònim,
No sabem ben bé quina és la teva consulta però quan parlem de virginitat o de la primera vegada que tenim relacions sexuals, és important que no prenguem decisions precipitadament. És a dir, afrontar la primera vegada, és una decisió subjectiva. Sentir que tens curiositat, ganes, que et coneixes el teu cos i el teu plaer i que vols conèixer el cos i el plaer de l'altre, és una decisió molt personal.
Quan la resta d'amics, amigues, companyes i companys van fent aquest pas, i nosaltres no, podem pensar que anem tard o que també ho hauríem de fer, però les relacions sexuals i la pressió o funcionen bé. El sexe ha de ser desitjat i basat en la voluntat i el respecte, per una mateixa i per l'altre (i la seva decisió).
Per tant, no et pressionis! ;)
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com