Personalitat
hola! sóc una noia de 16 anys i estic preocupada. El meu caràcter és tancat, és a dir, sóc força tímida amb les persones que no conec i només sóc jo quan les conec i els hi veig confiança. Però el problema és que això no ho sé controlar, és a dir, a l'hora de conèixer una persona no sé ser simpàtica, sempre semblo borde i sosa. Però tot i així el tema que més em preocupa és el dels nois. Tinc 16 anys i només m'he liat amb un noi. I això no ho dic pel fet que només hagi sigut un cop, sinó que tinc moltes ganes que m'aparèixi un noi a la meva vida i que li agradi i sortir si va bé. Però és que penso i ho veig tan llunyà o penso que no m'arribarà i ja sé que les coses arriben quan toquen, però és que moltes vegades a casa em sento sola i em sento trista (tot i que tinc amigues, és clar, però no és el mateix), m'encantaria tenir algú que m'estimés a mi i em cuidés, m'entens?
a més ara ja tinc dues amigues amb nòvio i les veig tan felices... I és que tampoc és que tingui un noi al cap, ni estic enamorada de cap en especial.
Em podeu ajudar si us plau?, si és que s'hi pot fer alguna cosa (esperem que si)?
Gràcies!
InterPersonal

Hola Laia. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot, això que et passa en relació a la timidesa és molt habitual. Hi ha persones que els passa el mateix que a tu, que els costa parlar i relacionar-se quan no coneixen a la persona però que a mesura que li agafen confiança es van deixant anar i fan un pas més en la relació. La timidesa és un tret de caràcter o de personalitat, com li vulguis dir. Això vol dir que forma part de la teva manera de "ser". Pots deixar de ser tímida? jo crec que del tot no, però sí que pots aprendre a ser-ho menys o a vèncer-la si veus que t'afecta massa en el teu dia a dia. La timidesa va molt relacionada amb la seguretat personal, l' autoestima, l' autoconeixement, la comunicació, etc. Si treballes aquests aspectes de tu mateixa, ja vé sigui pel teu compte o acudint a un psicòleg/a segur que et pot ajudar a vèncer aquesta timidesa.
En relació al tema dels nois, entenc que tinguis ganes de trobar una parella que estigui per tu, et cuidi, etc., però jo et diria que no t'hi capfiquis massa. Ets molt jove, i tal com dius tu, tot arriba. Ara, gaudeix de tot el què tens i confia en tu mateixa, val?
Una abraçada i gràcies per confiar en nosaltres.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.consultajove.cat