Angoixa i desesperació
Bon dia,
Em dic Marc i aviat faré 19 anys. La veritat és que soc un noi més aviat tímid, i sempre m'ha costat tenir relacions amb noies. Tinc amigues, però cada dia noto una pressió molt forta i asfixiant que em bloqueja. Això és a causa de què fins ara no tinc pràcticament experiència amb noies, i m'agradaria tenir-ne. A més a més, la meva millor amiga m'explica tot el que fa amb els nois i això em fa sentir malament i angoixat, ja que jo encara no he pogut experimentar. Gràcies.
Estrella Dorca

Hola Marc,
La teva angoixa ve per la comparació. Comparar-se amb altres persones, generalment, no ens ajuda. Tendim a comparar-nos amb persones que tenen aquest àmbit més desenvolupat i on nosaltres ens sentim poca-traça, de manera que la nostra autoestima baixa als terres.
Per tant, si necessites que la teva amiga no et parli d'aquestes experiències, demana-li.
Per altra banda, no et centris en conèixer només noies, intenta centrar-te en conèixer gent i ampliar la teva xarxa de coneguts. Això t'ajudarà a tractar amb més persones i vèncer una mica aquesta timidesa. No es tracta de canviar la teva personalitat, perquè és perfecta! sinó de canviar la teva valoració de la situació: sentir el mateix grau de vergonya independentment del gènere que sigui.
Centra't en tu, en conèixer gent i gaudir de les teves aficions. És la formula per transmetre felicitat ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico