fòbia social?
hola, tinc disset anys i sempre he sigut una persona tímida. la meva timidesa anava minvant amb el pas del temps, però des del septembre passat sento que cada cop augmenta més. perquè s'entengui millor, posaré dues situacions en les quals ho passo malament. primer, sento com una ansietat força gran quan he de parlar davant tota la classe; em sua la cara, em poso una mica vermella i també pateixo una mica de taquicàrdia. la segona situació és quan he de saludar a persones poc properes a mi però a les qual conec, ja que sento una gran timidesa i si al final no les saludo, després ho passo fatal.
m'he adonat que això només em passa en poques situacions, però aquestes em produeixen pànic. m'encanta conèixer a gent, i jo em considero una persona estrovertida, però alhora tímida.
quan parlo d'això, tothom li resta importància i no s'adonen del pànic que sento. si algú pugués donar-me una resposta, em seria molt útil.
gràcies.
Estrella Dorca

Hola!
La timidesa que expliques és molt natural! En una situació t'estàs exposant a la valoració dels altres (encara que siguin companys de classe, sempre hi ha un punt on et sents valorat), i en l'altra t'exposes a la incomoditat de no conèixer gaire la persona (i la por a no trobar temes de conversa, per exemple).
Així que intenta naturalitzar aquestes sensacions. A vegades ajuda dir-les en veu alta: "faré la presentació del treball i ja aviso que potser em pujaran els colors" (per exemple).
En l'altra situació pots saludar sense gaires moviments, és a dir, de manera escueta. És el gest cordial i si l'altra persona  vol establir conversa amb tu, li donaràs peu ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico