Pèls i pèls
Hola, Bona vesprada, primer de tot volia dir que sóc valenciana, ho dic per què no se escriure en català però l'antenc, espere que no vos moleste per aço.
Jo tinc un "problema" per dir-ho així i esque tinc molts de pèls/ bell per tot el cos, però quan dic per tot el cos és per TOT. Apart de les cames, als braços tinc molts de pèls però una montonà arriben fins a la part darrera de la palma de la mà y als dits també tinc i me preocupa quan arriba el estiu O la calor i tinc que ficar-me camisetes de mànega curta, me han dit que si me'ls depile me eixiran el doble i no vuic això. Per favor podeu ajudar-me?
També fa poc que he observat que m'ha eixit bell a la barbeta, però són pèls que no se noten. Li vaig preguntar a ma mare i em va dir que això era normal a la meva edat (15-16) però tinc por de que me ixen més pèls a la barbeta què faig?
Moltes gràcies per tot i perdoneu-me per escriure en valencià
Laia Reventós

Hola Anònima!
No et disculpis per a res, t'entenc perfectament en valencià.
M'alegro que ens contactis des de tan lluny i gràcies per confiar en nosaltres.
Pel que veig, deus tenir entre 15-16 anys i per tant estàs en ple desenvolupament i les teves hormones estàn disparades. és possible que per això t'hagi aparegut pèl/bell per tot el cos.
Com bé diu la teva mare, és normal en la teva edat perquè el teu cos està creixent i els pèls també surten en llocs on abans no estavem acostumats. És possible que amb els anys es vagi dissimulant o caiguin per si sols, però també podries anar a un metge especialista que et pugui assessorar i orientar de les solucions possibles.
Hi ha zones que també te les pots depilar amb cera i no hi hauria cap problema, però MAI recorris a la gilette, perquè aleshores si que et surtirà més pel i més negre...
Bé, espero haver-te ajudat però tranquil·la, no ets la única a qui li passa. Segurament a alguna de les teves amigues també li passa, us podeu ajudar mutuament :)
Laia Raventós,
psicòloga.