Inseguretat en l'amistat
Fa uns 4 anys la meva millor amiga de la infància es va enfadar a mi i no sabia perquè. Vaig plorar durant moltes nits fins que 6 mesos després vaig decidir parlar amb ella. Em va dir que ja no confiava amb mi perque segons ella feia més cas a una altra amiga. Em va afectar molt que deixesim de ser amigues perquè portàvem casi 6 anys sent-ho. Vaig passar tot el que quedava de 6é molt sola, ja que em costa molt expressar els meus sentiments i ningú s'adonava de com em sentia.
Al arribar a l'institut em sentia molt sola i tenia por de passar tota l'ESO igual que 6é. Cap a l'octubre, em vaig fer molt amiga de dos noies i ens vam fer inseparables. Em sentia molt segura em elles i bastants mesos després, em vaig atrevir a explicar-lis el que m'havia passat amb la meva exmillor amiga. Em sento molt a gust amb elles, però a vegades tinc por de perdre-les com em va passar amb ella. Cada cop que ens barallem tinc por de tornar a estar sola. Ara elles 2 comencen a anar juntes a un cau i tinc la sensació que cada cop passen més temps elles 2 soles. Quan hi penso em poso de mala llet el que queda de dia i ningú m'entén, ja que no m'atreveixo a explicar-lis. Estic bastant segura que si ho fes, es preocuparien per mi i em deixarien claríssim que no em deixaran mai a part.
Com puc fer per sentir-me més còmoda explicant-lis?
També fa molt temps que penso en parlar amb la meva exmillor amiga per aclarir perquè es va enfadar tant amb mi, però em fa molta por.
Com podria començar a contactar amb ella? (Tinc el seu WhatsApp)
Moltes gràcies.
Estrella Dorca

Hola Clàudia,
Entenc les teves pors, però fixa't en l'experiència: callar com et sents t'ha ajudat? o t'has sentit millor quan ho has pogut explicar?
Crec que és important que facis saber a les teves amigues que són importants per tu, per tant, explica'ls com et sents. És la manera de fer més forta aquesta amistat.
I pel que fa a la teva antiga amica, si et ve de gust contactar amb ella, fes-ho! Escriu-li dient que fa temps que no parleu, que et ve de gust saber com està i que algun dia podríeu quedar i parlar una mica... a veure com reacciona ella ;)
Molts ànims!!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico