celos i paranoies
Estic en una relació desde fa casi 1 any i casi tot el temps tinc episodis en silenci (i no) de paranoies i de celos...
El meu novio i jo tenim els nostres defectes, pero jo a vegades tinc uns celos bastant irracionals que venen de paranoies q molts cops no son ni veritat i no els se frenar, per posar un exemple penso que es lia amb altres quan va de festa (ell té molta facilitat en fer amics, lligar...), que no m’estima, que quan agrega a les tipiques noies que ho ensenyen tot per internet ho fa per a xatejar i quedar, etc... Ell no sap que penso i m’emparanoio aixi casi tot el temps pero algun cop si que he confesat alguna cosa q em molestava.
Com puc evitar tenir aquests cercles?... gràcies
Estrella Dorca

Hol!
I quina ha estat la seva reacció quan tu li has explicat aquest malestar? A vegades la gelosia no té cap tipus de fonament, és a dir, l'altra persona no fa cap acció per donar-nos a entendre que també flirteja amb altres persones.
Però en algunes ocasions és possible que la parella jugui a aquest joc. Que se senti més "poderós" quan et veu gelosa i emparanoiada, és a dir, que provoqui aquesta reacció.
Per tant, el millor és parlar-ne i buscar estratègies i codis secrets entre vosaltres per sentir-vos més connectats. Parla amb ell i, segons la seva reacció potser sabràs si és de la primera classe o de la segona. Llavors et tocarà actuar ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico