PROBLEMES GREUS
Hola, escric pr veure si em podeu donar algun consell. El cas es que tinc una amiga ja de per si prima i que no pesa gaire (està bastant per sota del que hauria de pesar). Fa cosa d’un més i algo que va començar a menjar molt poc, no esmorzava ni a casa ni a l’hora del pati, quan dinavem juntes ella no menjava i tenia baralles amb els seus pares per aquest tema. No sabem per quin motiu va començar, però després va haver una sèrie d’esdeveniments que van poguer provocar cert neguit en ella (li agradava un noi i a més a més dos nois, entre ells el que li agradava a ella, es van enamorar d’ella). Unes setmans després va començar una relació amb el noi que he dit anteriorment, i va ser quan vam pensar que ja tot s’haria acabat, prò no va ser així, al contrari cada cop menjava menys. Ara ha ella ha acabat la relació i les meves amigues i jo tenim por que la pugui empitjorar i que pugui acabar amb alguna cosa greu. Que podem fer per ajudarla?
Ja hem intentat parlar amb ella i fer-li veure que està perdent molt de pes i hem intentat actuar normal però res serveix.
Espero que ens pogueu ajudar.
Laia Reventós

Hola Lily,
Primer de tot, gràcies per confiar en nosaltres.
Pel que sembla, la teva amiga sí que deu estar bastant preocupada per perdre pes. Pèro necessita a les seves amigues, així que tot i que la veieu distant i sense ganes de parlar, i fins i tot "borde", no us allunyeu d'ella perquè en el fons està patint i la forma que té de reaccionar és un escut per protegir-se. Aleshores, és molt important que li feu costat, que estigueu amb ella pel que necessiti i afavorir-li un espai i temps per a que ella us expliqui què li està passant.
Ara bé, si veieu que cada cop està empitjorant més i està extremadament prima i no menjar, siusplau contacteu amb els seus pares o parleu amb el tutor. Pot ser que a la vostra amiga això no li agradi, però heu de recordar que ho feu per la seva salut i com amigues us preocupa que estigui bé.
Espero haver ajudat i qualssevol cosa ens torneu a contactar :)
Laia Raventós,
Psicòloga