Mal aliento
Hola una cosa que jo no se perque tinc mal aliento. Jo em rento les dents i no se perque em pasa aixo. Esque no vull estar tot el día menjant xiclet.
Gracies! 😘
Gemma Conde

Hola,
Desitgem que hagis tingut molt bones festes i hagis gaudit molt dels dies de vacances!
Primer de tot començar per assegurar-te que tens un problema d’halitosis (mal alè), ja que a vegades hi ha persones que tenen mal alè i no se’n donen compte, així com d’altres que senten que els fa mala olor la boca i no és així. Per això et recomanem que cobreixis amb la mà el nas i la boca, parlis durant un minut i desprès exhalis el propi alè. Si no fa mal olor, replantejat si realment tens dit problema (podries preguntar a algú de confiança). Si, sí fa olor desagradable probablement sigui halitosis.
Si és així recomanar-te alguns consells que et poden ajudar a reduir-ho. Per exemple:
• Rentar-te les dents, però 2 cops al dia i amb una durada mínima de 2 minuts per cop.
• Quan et raspallis les dents, sobretot, raspallat també la llengua (és on es troben més bactèries causants de mal alè).
• Fer ús de raspall interdental o bé de fil dental. Ja que amb el raspall convencional no s’arriba a l’espai entre les dents podent quedar restes de menjar que també poden fer mal olor.
• Fer ús de fluor bucal amb el segell de qualitat d’ADA.
• Realitzar les visites pertinents al dentista.
El més important és que, si tot i tenint dita higiene bucal es manté la mala olor, t’asseguris de que no és una malaltia, per exemple de les genives, de l’aparell digestiu, sinusitis o d’altres. Així doncs realitzar una visita mèdica per assegurar-te de que no hi ha una causa de salut que pugui estar afectant és crucial. Així com que no t’aïlli de la resta de persones, ja que a vegades les persones que tenen dits problemes es mantenen distanciats i acaben sentint-se apartats de la gent que estimen. Aleshores el problema d’halitosis és converteix en dos,: el tenir mal alè i sentir-se sol/a.
Esperem que t’haguem pogut ajudar i que tinguis una bona entrada d’any!
Una abraçada