SAMADA TSS
Tinc 15 anys i a l’escola em considero una noia normaleta, ni molt popu ni molt friki. Però si que és veritat q les meves amigues em cansen a vegades. Quasi mai volen quedar, sempre soc jo la que proposa fer plans o fer coses noves. A més, al grup hi ha una noia amb la que mai m’he portat gaire bé. Sempre intenta fer-me la vida impossible, per exemple em roba treballs de la escola o els hi diu a les demes que m’expulsin del grup. Vamos, que no es mes falsa y mes rastrera perque no s’entrena.
Les meves amigues de veritat estan al meu camping, i amb elles m’ho passo molt bé. No puc evitar comparar a les amigues de l’escola amb les del poble.
Vamos, que crec q hauria de canviar de grup pero soc una noia molt vergonyosa al principi i tinc por de caure malament o de fer el ridicul, nose. Que hauria de fer?
Estrella Dorca

Hola!!
Doncs sembla que ho tens força clar! tu mateixa dius que et sents més recolzada per les amigues del càmping. Valora què és el que t'aporten i com et fan sentir. No és fàcil trobar persones que et facin sentir totalment acceptat i valorat, així que cuida-les!! ;)
Pel que fa a les amigues de l'escola, tens dues opcions (i no són excloents):
• deixa de considerar-les en el grup "amistat" i posa-les al sac de "companyes". Si ho poses en un cercle més ampli i menys íntim, la relació amb elles canviarà i les teves expectatives també, de manera que et sentiràs menys frustrada quan tinguin alguna reacció com la que expliques.
• comença a obrir-te a altres persones. No cal que siguis el centre d'atenció per iniciar converses amb altres persones! N'hi ha prou que aprofitis que feu un treball conjunt per interessar-te per algú "fora del teu cercle de confort". Demana-li coses de les vacances, de les seves aficions, dels seus gustos.... i així potser trobeu alguna cosa en comú per iniciar una nova conversa ;)
Per altra banda, també et diré que ets totalment capaç de fer amistats i coneguts nous. Tu mateixa em dius que tens dos cercles d'amistat, així que, per què no en pots fer un tercer? o per què  no pots tenir persones aïllades amb qui t'hi sentis còmode sense pertànyer a cap grup? Pensa-hi! Les habilitats ja les tens ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico