Ajuda, si us plau :'(
M estic obsessionant amb el menjar. Últimament cada cop que he de menjar qualsevol cosa, em fa fàstic... Cada cop que he de menjar carn m agafen ganes de vomitar. Començo a pensar en masacres, en com maten l animal i és molt hardcore. Pero no entenc què em passa amb les llegums i això. També he de dir que em veig grassa (pero no he deixat de menjar pq els meus pares i els meus amics són uns controladors total, però tinc por que quan em faci gran i ningú em controli deixi de menjar o faci alguna tomteria) .
Bé he parlat amb amigues de l insti i tal, però crec que m he obsessionat perquè fa uns anys em van fer bulling per ves a saber quins motius però, un dia em van dir "foca" (o gorda) i em va ferir bastant. També, l any passat m agradava i no sé per quin motiu, em vaig començar a obssesionar perquè no em feia cas. Ha arribat un punt que ja no sé si tinc una malaltia o es que m obsessiono amb tot.
Gemma Conde

Hola SkamEven,
Desitgem que hagis tingut molt bones festes i hagis gaudit molt dels dies de vacances!
Primer de tot t’animaríem a reflexionar des de quan exactament t’ha començat a venir aquest fastig i si en el moment en que comença havia passat quelcom desagradable. Ja que és probable que si a nivell vital t’ha passat alguna cosa que no has pogut controlar i que t’hagi generat rebuig ara s’hagi generalitzat amb el menjar (i sigui l’aliment el que rebutges). Així que seria bo que poguessis fer un exercici de poder indagar de perquè passa en l’actualitat.
En segon lloc et recomanaríem poder parlar amb algú (de confiança o especialista) sobre la situació que vas estar vivint de bullying. Sembla que actualment tens bons amics i familiars que es preocupen per tu i intenten ajudar-te i fer-te costat, però has pogut gestionar la vivència que vas tenir amb els antics companys? En alguns casos el bullying pot ser un dels factor que poden generar fàstic, ja que un/a ha sentit el rebuig dels altres i comença a rebutjar el que ve de fora com pot ser els aliments. Així doncs, et recomanaríem poder fer un procés emocional (per exemple acompanyat d’un psicòleg/a) per fer front a la situació que vas viure.
Esperem que t’haguem pogut ajudar i que tinguis una bona entrada d’any!
Una abraçada