Patufeta
Hola, felices festes
Gràcies pel vostre treball, ho valorem
El títol es una mica rebuscat, d'acord. Sóc una patufeta. Medeixo 1,50 i tinc ja 15 anys. Necesito tenir una mida de 1'60 per entrar a una feina que vull fer quan sigui gran, el problema es que el meu pare medeix 1'64 i he llegit que l'alçada depén del pare i el pes de la mare. Conto que seré una mica més baixa que ell i que ja no creixeré gens ¿Algún truc per créixer? Posdata: A les proves médiques no puc portar tacons ni estar de puntetes, jajaja. Ja m'ho ha comentat algú
Gràcies per tot. Una abraçada
Gemma Conde

Hola Ladgertha,
Desitgem que hagis tingut molt bones festes i hagis gaudit molt dels dies de vacances!
Primer de tot dir-te que encara ets a temps de créixer. Ja que tot i que s’ha demostrat que el creixement de les dones s’alenteix quan els ve la regla, poden arribar a créixer 2-3 cm més fins als 18 anys. Així que enviar-te ànims, ja que podria ser que tenint 15 anys encara puguis créixer més.
En segon terme, preguntar-te si vols créixer més perquè no t’agrada l’alçada o si tan sols és per la feina a la que vols exercir de gran? Si és per la primera raó, dir-te que el cos esta en constant canvi i que el que medeixes podria ser diferent en uns anys i sinó, la tasca està en acceptar lo bo de mesurar 1,50! Si es per la feina no m’anticiparia, ja que d’aquí a que puguis exercir potser han canviat la normativa o la teva alçada, així com potser al que vols dedicar-te.
Finalment, esperem que t’haguem pogut ajudar i que tinguis una bona entrada d’any!
Una abraçada!