Orgasme 0
Bones,
Escric pel tema orgasme. Fa anys que tinc relacions sexuals i em deixo anar i tal però mai he tingut un orgasme. També intento masturbarme però res. Ho he intentat de moltes maneres sense cap novetat, i ja estic cansada. Les meves amigues i parelles em diuen que vagi al ginecòleg però tinc molt clar que no em solucionarà res i per això m'hi nego. També perquè potser tinc por a que es compliqui més del que és i sigui algo mental.
És normal que una persona de 20 anys no hagi tingut un orgasme? Vaig al ginecòleg? És més algo psicològic?
Cristina Albó

Hola Zaxsq,
És normal tan en quan no ens ensenyen com funciona el nostre cos, ni el plaer femení. El primer pas és que coneguem el nostre cos, que sapiguem com és, que establim un vincle amb els nostres genitals.
Per tant, en primer lloc, t'animem a agafar un mirall, buscar un espai i un moment d'intimitat amb tu mateixa, i que miris, toquis i descobreixis, detecta totes les parts de la teva vulva, els llavis, el clítoris, l'entrada de la vagina, etc... descobreix cada zona, a poc a poc.
Et recomanem que llegeixis el llibre "Tu sexo es tuyo" de Sylvia de Bejar. Parla de sexualitat femenina (molt top!).
I t'enllacem un vídeo de youtube on pots veure diferents formes d'estimular-te:
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com