NO SE QUE PASSA
Hola, en primer lloc he de dir que sempre m'havia pensat que era heterosexual, ja que mai m'havia imaginat que em pogúes enamorar d'una persona del mateix sexe. Sincerament, no se si són hetero, homo o bisexual.
Tinc una amiga la cual vaig conéixer fa 1 any. Erem amigues i ho som. Tot va començar aquest estiu, al més de Juliol...
Vam començar a quedar molt (quasi cada dia), i vam agafar confiança entre nosaltres. El problema esque ella es va enamorar d'un noi. Jo no em vaig adonar del que sentia fins a principis de setembre.
Ella encara està sortint amb ell, ells dos estan molt enamorats. No sap el que jo sento per ella, és com la meva millor amiga i crec que estic enamorada de ella, però ella no ho està de mi.
Tinc 3 problemes, no se el que sóc (d'estimar). El segon, és que ella té novio i a més no estic del tot segura del que sento per ella. Per últim pateixo cada dia i no puc viure així, el millor serà que deixi de ser amiga de ella, però no sé que he de fer.
Mai m'havia enamorat d'una persona tant, m'agrada per com és. Però estic segura que no li agrado i la meva família mai acceptaria que sortis amb una noia.
Gràcies per llegir-ho!
Estrella Dorca

Hola Anie,
A veure, anem a pams:
• Potser encara no has d'etiquetar-te. A vegades tenim molta pressa per saber "què sóm" mentre que el més important és saber "què sentim". Si et sents més còmode pots definir-te com a heterosexual amb curiositats homosexuals, com a homosexual amb curiositats heterosexual, com a bisexual... tu mateixa! Amb la que et sentis millor! I si amb el temps canvies... doncs canvies l'etiqueta ;)
• Aquesta noia té parella i ho has d'acceptar. Ella ja ha escollit amb qui vol estar i toca acceptar-ho, encara que faci mal.
• Com sortir d'aquest desamor? Generalment posar distància fa més fàcil oblidar-se de les persones de qui t'enamores. La distància ha de ser física (evitar trobar-se), virtual (no mirar el que publica a xarxes) i mental (centrar els teus pensaments en tu i no en ella). Sé que és complicat però és la manera com, de mica en mica, l'enamorament disminueix, apareix l'acceptació i pots iniciar una nova relació.
Espero haver-te ajudat ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico