Possibilitat d'embaràs?
Hola, primer de tot agrairia que la consulta es publiqués en anònim.
Ja fa més de dos mesos que no em ve la regla i fins el moment no havia mantingut relacions sexuals, pel que no estava preocupada. El cap de setmana passat vaig fer-ho per primera vegada (amb protecció) i ara em preocupa el fet de que segurament no em vingui la regla ja que en uns mesos no m'ha vingut. El problema és que em fa cosa que m'hagi pogut quedar embarassada o si no he tingut la regla es suposa que no he ovulat i per tant no hi ha possibilitat d'embaràs?
Per quedar-me més tranquila, quan em podria fer un test d'embaràs?
Gràcies.
Mariona Busto

Hola bluesoul01!
Pots estar tranquil·la perquè totes les consultes són completament anònimes.
Si vas tenir relacions sexuals amb penetració vaginal utilitzant el preservatiu correctament durant tota la relació sexual, i un cop vàreu acabar vau comprovar que el preservatiu no s'havia trencat ni tret, pots estar tranquil·la perquè el preservatiu és un mètode d'anticoncepció amb una eficàcia alta.
Quan hi ha irregularitats menstruals és més complicat saber quan es produeix l'ovulació i quan ens ha de venir la regla. Si sospites que en la relació sexual que vas mantenir hi ha risc d'un embaràs (i ja no ets a temps de prendre l'anticoncepció d'emergència), el recomanable seria fer-te una prova d'embaràs uns quinze dies després de la conducta sexual de risc per descartar l'embaràs.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat