2 preguntes en 1 urgeeent
Hola, soc una noia de 2n de bat k esta molt estressada amb tot en general. Estudio molt pero no trec els resultats esperats per el k estudio i moltes vegades suspenc i aixo me crea un estat dansietat molt gran ja que me vull presentar a la sele al juny i si no mo trec no podré a mes el treball de recerca crec k no lacabarr i ara estic en plena setmana dexamens k tot el k estudio mes els atacs dansietat i fer lexamen estic esgotada fisicament i mentalment. Que puc fer pq tot aixo no mafecti??
I la segina questio es k estic de lio amb una noia desde fa casi un any aquesta noia te una relacio oberta amb la seva parella i bueno doncs estem super bé el problema es k la meva mare sospita algo i no vol deixarme quedar amb ella pero al final quedo igual, el problema es k no vull dirli que soc bi ni res ja que quan ella va començar a sospitar algo me va començar a dir k no era edat ni persona ni lloc i a mes ma mare encara entendria menys k ella tingues parella. A aico tb al ser una amistat ha de ser un lio sense pillarse peor el problema es k aquest lio sha convertit en algo raro ja que quan fa molt k no ens liem ella es mostra molt carinyos i molt mes amiga que de normal i quan ens liem és distancia i pos es tot com molt mes fred. I un dia li vaig preguntar si realment me volia com amiga o sol era un passatemps sexual per ella. I ella me va dir que no k me volia com amiga pq no havia confiat mai tant amb algu i k a mes sino no me mostraria tant de carinyo i no me vindria a buscar entre classe i classe però després es comporta completament diferent al k me diu i a mes hi ha vegades que podem passar dies sense parlar-nos i ella després me ve súper carinyosa i ja ns com prendre m'ho. Que puc fer amb ma mare? I que puc fer amb ella??
Estrella Dorca

Hola llunaris,
Primer de tot crec que t'hauries d'organitzar i intentar reduir una mica l'exigència. Estaria bé planificar-te la setmana dedicant una tarda al Treball de Recerca i la resta de tardes als deures i a estudiar. Si ho necessites, demana ajuda al teu tutor o tutora i segur que trobeu maneres de planificar els teus estudis.
Per altra banda, tinc la sospita que aquest rotllo amb la teva amiga t'afecta més del que voldries en els teus estudis, pot ser?
A vegades els temes amorosos ens prenen molt de temps (si no som capaços de centrar l'atenció en allò que estem fent, per exemple, estudiar) i això fa que alguns projectes s'eternitzin o que no rendim igual en els examens.
Anem a pams:
• la relació amb la teva mare - has de valorar quin grau de confiança hi tens i quina informació vols que sàpiga. Si ho necessites, explica-li com et sents i què sents per aquesta persona. Segurament t'entendrà més del que et penses.
• la relació amb la teva amiga - pel que expliques no sembla una relació d'amistat consolidada ni tampoc una relació de parella. Tu mateixa dius que tens la sensació que s'apropa a tu quan té ganes d'embolicar-se amb tu i que després es mostra distant. És probable que senti atracció per tu, però la meva pregunta és: a tu t'agrada aquest tipus de relació? per tu és suficient? Tens tot el dret a exigir el que necessitis (més atenció, exclusivitat, més carinyo...)
Sé que sembla molta feina de cop, però si comences a dividir els teus pensaments i en orientar la teva ment a estudiar/fer deures unes hores al dia i després donar-li permís per pensar en el que vulgui... potser et pot ajudar ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico