Orientació
Fa molt que em plantejo fer aquesta consulta pero mai m'havia atrevit perquè estic molt espantada. Fa un temps vaig començar a sentir una cosa molt forta per una noia i com que ella sentia el mateix doncs vam sortir juntes. Ens vam enfadar i vam tallar la relació perquè ella ja havia fet pública la seva bisexualitat pero jo no la meva i tenia molta por. També m'he sentit molt atreta per nois i no sé si estic passant per una fase o també sóc bisexual. Em fa por la reacció de les altres persones perquè ja sé que la majoria pensarà que sóc molt petita per tenir definida la meva orientació. La meva vida cambiará molt. I tinc amics religiosos que no vull perdre. Tinc molta por. Siusplau, ajudeu-me, la meva família encara no ho sap pero no puc estar més temps reprimint-me. Creieu que sóc bi o sóc lesbiana y això es una fase en la que em vull convèncer de que m'agraden els nois? O sóc hetero? No he tingut mai relacions amb cap dels dos gèneres, creieu que si hagués tingut alguna influiria en la meva decisió? Que he de fer per tenir-ho més clar?
Gràcies per ajudar tant a la gent, se us agraeix molt.
Cristina Albó

Hola Calpurnia Tate,
En primer lloc, moltíssimes gràcies per la confiança i per escriure'ns i més si t'ha costat tant fer la consulta :) Gràcies de veritat!
En segon lloc, ens sap greu però no podem dir-te si ets bi o ets lesbiana o ets hetero, això és una cosa que has de definir tu. Nosaltres podem dir-te què entenem i com podem definir-nos. L'orientació sexual es defineix en funció de QUI ens ENAMOREM, no en funció de amb qui tenim lios o relacions sexuals, per tant, necessitem temps per a definir-nos.
No et pressionis, fa por i més si sents que perdràs a persones del teu entorn, però si les perds per qui ets, i per a qui estimes, aleshores el problema el tenen els altres i es diu "homofòbia", el problema no serà teu en cap cas.
Una abraçada enorme i gràcies de nou!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com