POCA AUTOESTIMA
Hola, necessito la vostra ajuda.
Tinc l'autoestima molt baixa, sóc una moqueta morta, tothom que vol pot amb mi i s'aprofita. Jo sóc una persona que té caràcter, però el problema es que no el trec amb gent que no tinc molta confiança.
Tinc una altre problema enllaçat amb això, sóc una persona que no tinc confiança ni en mi mateixa. Sóc una persona que s'exigeix molt a si mateixa, i que a les persones que no coneix va de bona cara (se que puc semblar falsa)i en canvi amb les persones tipus, pares, els trec massa caràcter. M'agradaria millorar aquest problema de poca autoestima, ja que em fa que sigui una persona molt tancada. Em costa relacionar-me, però tinc amigues que crec que són verdaderes, però em sento molt sola. Jo crec que l'arrel d'aquest problema ve a causa de la ***** de societat que si no ets popular ets una merda. (ho sento per aquesta expressió).
M’agradaria creure en mi mateixa, per poder seguir endavant en l’etapa d’adolescència, ja que es molt dura, i més si et sents solidaria i diferent.
Tinc 13 cap a 14, i em considero una persona molt diferent a les altres de la meva edat, crec que sóc més madura i les altres són unes ‘’paves’’, enfi, en aquest món, ningú em compren, fins i tot ni jo mateixa. Es dur no saber qui ets, no tenir una personalitat fixa (no es que no en tingui però em costa treure-la i expressar els meus gustos). Crec que sóc una persona innecessària, ningú depèn de mi, i reconèixer-ho, és molt dur, però per que enganyar-me a mi mateixa.
Si us plau, em faria molta il•lusió que em poguéssiu ajudar i m’alegraríeu el dia 
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs et diría que veig que ets molt i massa dura amb tu mateixa!! Tenir autoestima baixa no és tenir una malaltia, en la que no poguem fer res! Som nosaltres els que ens hem de proporcionar coses i regals a la nostra pròpia vida perquè ens en senim satisfets!! Més que autoestima mira què pots fer per estar més satisfeta amb la teva vida!! Per exemple, si dius que ets tan generosa, què tal si comences a marcar límits als altres i respectar-te a tu mateixa? No cal ser sempre la salvadora dels demés i estar sempre allà ! Els altres ens han de valorar tal com som, no eprquè sempre siguem solidaris!!! No creguis idees falses, com que s'ha de ser popular perquè els altres t'acceptin, segur que ser d'una determinada manera faria que tothom ens acceptes??? Que aborrit que seria el món si tots fóssim iguals!! I també et díria que és positiu que ningú de pengui de tu! Portar massa gent depenent a sobre, impediria qeu poguéssis avançar en la teva pròpia vida! Quin pes!! Has de ser necessària per tu mateixa, no pels demés! Et recomanaria que comencis a fixa-te què pots fer cada dia per estar més satisfeta, sense dependre dels altres. Fer aquelles coses que et fan sentir bé! A l'hora et recomano que parlar de totes aquestes idees i de com et sents amb un psicòleg et podria ajudar moltíssim!! Sort!! Eli Aulet www.interpersonal.cat