Estic molt preocupada (anal)
Hola!
Tinc parella fa 5 mesos. Hi ha molta confiança i fa 2 mesos vam perdre la virginitat junts. No va haber cap problema. El problema ve avui. Estàvem a una situació al llit i em volgut provar una cosa nova. Tot i que jo tenia por pel dolor he volgut provar-ho. M'ha fet mal pero me l'ha ficat molt poquet pero tot i això ho ha fet ràpid i s'ha corregut dins meu. Jo (ni ell) tenia idea de que es podien passar ETS via anal, només sabia que no et pots quedar embarassada, per això l'he deixat fer-ho. Desprès d'haver-ho fet, ho hem buscat per curiositat i hem llegit sobre les ETS i ambós estem molt ratllats ara. Es clar que em direu que havia d'haver-lo fer amb preservatiu i tal. A partir d'ara tinc claríssim que sempre ho faré tot amb protecció. Com puc saber la probabilitat de haver agafar una ETS? Sóc menor però no vull anar al metge amb ma mare, perquè s'ho hauria d'explicar. M'empenedeixo moltíssim i tinc molt sentiment de culpabiliatat. Necessito calmar-me y calmar-l'ho a ell també. Influeix que hagi sigut la primera vegada que fem algo sense protecció? Y que no haguem estat amb altres persones al llit abans? I que hagi sigut poca estona?
Moltes gràcies, espero la vostra resposta
Cristina Albó

Hola Nani,
Efectivament hi ha risc de contagi d'Infecció de Transmissió Sexual però si no havíeu tingut cap altre relació sexual amb ningú altre, possiblement no fóssiu portadors de cap malaltia. Ara bé, nosaltres no ho podem assegurar, ja que si et va fer alguna petita ferida per la penetració anal pot haver-hi infecció per contacte amb restes fecals.
El millor seria que passats 3 mesos de la relació sexual de risc, anéssiu al metge a fer-vos una analítica. Podeu anar a l'https://assirbarcelonaics.wordpress.com/2014/02/27/que-es-lassir/
" target="_blank">ASSIR de la vostra zona.
També teniu en compte que si va ejacular a l'anus, també hi pot haver risc d'embaràs, ja que el semen, en general, s'expulsa del cos i al sortir de l'anus pot entrar en contacte amb la vagina... i si el semen entra en contacte amb la vagina hi ha risc d'embaràs. Si passats 7 dies del dia que t'hauria de venir la regla, aquesta no t'ha vingut, fes-te un test d'embaràs per sortir de dubtes. Les probabilitats són baixes però us hem d'informar dels riscos.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com