Problemon
Tinc un gran problema! Jo sempre he sigut una noia prima, que menjava "sa" no sempre haha, pero aquest any he anat a estudiar a canada, i aqui tot el menjar es menjar basura, i mestic engreixant molt, per començar, la meitat dels pantalons no mentren per la cintura,... m'agrada anar a correr, pero sempre esta nevant i quan no estem a -15 °, per tant no puc fer esport, i la dona amb la que visc, no te balança per tant no em puc pesar, pero sento que mestic engordant i molt, que puc fer?
Gemma Conde

Hola,
Primer de tot agrair-te la confiança dipositada en nosaltres i l’empenta d'obrir-te i explicar què et passa.
Per una banda, ens imaginem que et trobes en una casa d’acollida mentre estàs en el teu període a l’estranger. La dona amb la que vius(essent o no la teva tutora al Canadà), probablement et pot ajudar encara que no tingui bàscula. És a dir, potser en anar a fer la compra amb ella per a que et pugui guiar en quines botigues o mercats pots comprar la qualitat alimentària que necessites per tenir una hàbits alimentaris sans. Així com en com cuinar o fer àpats plegades.
D'altra banda, anar a viatjar a l’estranger implica molts guanys d’aprenentatges de llengua, culturals, de maneres de fer, de noves amistats.. però a la vegada també pèrdues de enyorar la família, els amics d’on vens, etc. És per aquesta raó que és important que puguis parlar amb algú de com et fa sentir això també, ja que sinó, pot ser que “intentem omplir el buit amb menjar”.
Finalment, desitjar-te que gaudeixis de la teva estança i que si no pot ser anar a córrer per el temps, poder buscar també altres alternatives per potenciar la teva activitat/exercici físic.
Esperem haver-te pogut ajudar.
Gracies,