Ajuda si us plau
Hola adolescents,
Últimament, se me baixa molt l'autoestima de seguida, perquè penso que no tindre prou temps per sortir de festa (perquè les amigues que tinc no surten de festa, i no vull anar-hi sola), bàsicament, perquè crec que no tindre prou temps per ser jove i perquè la meva timidesa por impedir moltes i moltes coses.
Si us plau necessito una ajuda urgentment. Gràcies
InterPersonal

Hola! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs et diría que hem de canviar certes idees que et passen pel cap i que no són gens certes. Primer de tot, és impossible que l'autoestima es baixi tan ràpid perquè una cosa no vagi del tot bé- A la vida les coses no sempre van bé, sempre ens pot faltar alguna cosa o que no estiguem del tot satisfets amb una altra, etc, però el tema és que hem d'acceptar aquesta part , perquè serà quan podrem fer-hi alguna cosa i a més serà una manera més real de viure. Només passa a les pelis que tot sembla de "flors i violes". Si vols anar de festa, busca't gent que també hi vagi. Fins i tot pots fer l'experiment d'anar-hi sola i potser allà trobes a gent...Et recomano que no deixis que torni a passar pel teu cap la idea de: " no tindré prou temps per ser jove!" tens molts dies i molts temps i molts anys per ser jove!! A més la vida tothom decideix com la vol viure i com es vol sentir. Fer-se gran no té res a veure amb no poder sortir de festa a més. A més vas descobrint moltes coses més, a part de sortir de festa, per disfrutar!! I idea dos equivocada: "la tímidesa pot impedir moltes coses. La tímidesa no té tan poder per limitar la teva vida, depèn de la importància que deixi que tingui. És cert que en algunes ocasions sentim tímidesa, vergonya, por, etc, però tot i això també tenim valentia, coratge, motivació, i aquestes últimes coses són els que ens ajuden a afrontar la tímidesa i aconseguir el que volem!! Així que sigues tu la que governi la teva vida i tot i la tímidesa no deixis de moure't i fer coses per veure com va desapareixent!! Endavant! Eli Aulet www.interpersonal.cat