paranoies
Hola, sento que no confio am la meva parella, i aixo es pot deure a dos coses: que soc insegura i/o paranoica i que ell no em tranmet confiança ja que conec el seu passat (moltes novies i lios de una nit...), a la minima q veig algun moviment sospitos em poso malalta (amb i sense proves) pero mai he arribat a veure una infidelitat en si i em fa molta por que em faci aixo. Tan ell com jo vam deixar clar al inici q tindriem una relacio d'exclusivitat (vam començar estant de lio ja que ell no tenia clar si volia parella pero despues si).
Com a exemples de coses q no son paranoies que ha fet ha sigut estar en una web de ligues que segons ell era vella, i com a exemple de suposta imaginacio meva es que un dia no em va dir res de que agafaria el tren i jo ja pensava que se'n haria anat a fer alguna cosa. Tmabé´miro llocs on diu que fa la teva parella si t'esta sent infidel i donava moltes opcions correctes (cada cop te menys ganes de sexe, canvis d'humor...) pero poder son deguts al estres, pero nose...
No vull que ni ell ni els meus amics q saben el q em passa em vegin com una paranoica extrema, perque ja a la minima que veig algo raro els hi comento als amics, am ell moltes poques vegades, solscoses obvies i em fa molissima por seguir aixi perque no em deix viure be aixo, daqui uns dies ell va de festa i no vull estar pensant que m'esta enganyant.
No vull estar explcant tots els 'brots' paranoics q tinc als amics perque ja deuen pensar que estic boja. Sempre he sigut una persona bastant celosa en termes generals pero sabia que em perjudicaria a l'hora de tenir parella, sabeu alguna manera per frenar-ho? Agafo molta ansietat quan passa per dins.
Com puc confiar mes en ell i deixar de ser tan paranoica? Gràcies
Cristina Albó

Hola,
Aquesta consulta no aniria ben bé al consultori de sexualitat, aniria al de psicología però intentarem donar-te alguna noció.
Pel que ens expliques, seguir comprovant, mirant, qüestionant, etc... no et fan sentir cap tipus de seguretat, potser al principi sí, però és una falsa seguretat ja que la por apareix a la poca estona o al dia següent.
Hauries de valorar si són sospites sense fonament o si són sospites amb fonament. Si són amb fonament, parla-ho amb ell, explica-li el que et passa i dóna-li l'oportunitat d'explicar-se.
Si no tenen fonament, aleshores, hauràs de passar pel la mala estona i comprovar que no passa res, que l'ansietat ve, però igual que ve, marxa.
Si veus que no te n'ensurts, aleshores, el millor seria que poguessis demanar ajuda, ja que la gelosia no és un ingredient d'una relació de parella sana.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com