tengo dudas
necesito ayuda no se que hacer hace tiempo que la relacion con mis padres no es nada buena, vale yo se que hago cosas mal comoo todos pero mis padres reaccionan muy mal ante todo eso mi padre me pega muy fuerte me hacen sentir mal osea psicologicamente porque me dicen no vas a llegar a nada , si te vas de casa nos da igaul cosas asi.. como si no les importase un dia me querian denunciar y todo alfinal no hizieron eso por un tema personal. mi padre es el que manda y mi madre le sige la corriente me da miedo expresarme con mis padres porque mi padre me grita se pone agresivo y me amenaza . entonces despues de eso yo casi cumplire 16 ahora mi pregunta es que hago puedo denunciar o pido la emancipacion para irme a vivir sola y hacer mi vida alli ? quiero hacer las csas legalmente porque si no yo ya me fuera ido de mi casa y seria todo peor .
Estrella Dorca

Hola anònima,
Em sap molt greu el que estàs vivint. Ningú hauria de viure aquestes circumstàncies.
Legalment hauries de demanar l'emancipació i els teus pares haurien de firmar-la. Per altra banda et demano que busquis ajuda en la teva família o en el teu entorn. Tens algú amb qui parlar de la situació? Algú et podria acollir durant un temps? Avis, tiets o tietes... Potser una distància física amb els teus pares fa que la vostra relació millori.
Pel que m'expliques sembla que el teu pare és força impulsiu i de seguida diu barbaritats. No estic segura que tot el que digui ho digui seriosament, sinó que la ràbia el fa parlar.
Agafa-t'ho amb calma, parla amb algú de confiança (professorat, familiars, amistats...) i deixa que t'ajudin i t'assessorin. És una decisió important i cal meditar-la molt bé, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico