Es trenca el condó
Ahir estavem fenho amb el meu novio i el condó es va trencar, per sort diu que es va adonar una mica abans de corrers i es va correr a fora. Ja ens ha passat 4 cops (que es trenqui el condó) i no sabem per què, perque el posem be. Hem arribat a pensar que el que passa es que li van petits perque costa de que el condo baixi (no sé si m’explico), però son una talla xl i no hem trobat de més grans.
Per qué sens trenca? I puc tenir risc d’embaras? (La regla mhauri de venir d’aqui uns quatre dies)
Mariona Busto

Hola Carla!
Si el preservatiu es trenca, és quan està indicada l'anticoncepció d'emergència (la pastilla de l'endemà), que s'ha de prendre com més aviat millor després de l'incident amb el preservatiu. Si han passat molts dies, la seva eficàcia disminueix... T'ha vingut la regla en la data prevista? Sempre que hi ha penetració sense preservatiu hi ha risc, però evidentment el risc no és el mateix que si l'ejaculació es produeix dins de la vagina, però no podem dir-te que hi ha risc zero encara que hagi ejaculat fora.
Que se us hagi trencat el preservatiu 4 vegades, és indicatiu de que alguna cosa no va bé. Coses que hauríem de tenir en compte: revisar la data de caducitat dels preservatius, guardar-los sempre correctament (evitant deixar-los exposats al sol o a altes temperatures, no tenir-los "tirats" pel bolso o la butxaca, ja que podrien trencar-se), a l'hora de posar-los anar amb compte de no trencar-lo amb les dents o les ungles, i tenir en compte la talla dels preservatius que s'adeqüi a la mida del penis (podeu provar una marca diferent). Recordeu que el preservatiu s'ha de posar quan el penis està en erecció.
A veure si amb aquestes petites indicacions, aconseguim que no us torni a passar.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança Carla!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto