Bff...
Avera no se per a on començar aixi que alomillor sera una mica lio pero bueno jo ho intento.
Tinc 13 anys al febrer faig 14.
Medeixo 1.66 i peso 52kg crec que el meu imc es de 18.87, aixi que en teoria estic en un pes normal.
Fa tres mesos pesaba i media 1.65(no se si hem vaig medir malament o he crescut 1cm🤷‍♀️)56kg.
La meva meta es pesar 48kg.
Faig 6.30 h desport per semana mes 40 min caminant de dilluns a divendres per anar al insti
El que hem passa esque per una part crec que tinc un problema amb el menjar i per l'altre penso que no que no es veritat, que no passa res perque menji una mica menys, que es normal.
Abans disfrutaba menjant, ara cada cop que menjo haig de deixar menjar al plat i hem sento com una merda quan menjo.
Sempre haig de controlar les calories que menjo, sino mestreso molt. Me acabat instalant un contador de kcal per calcular les calorias que menjo cada apat i cada dia.
Me tallat un 2 cops perque hem sentia malament per haver consumit moltes kcal i era com un castig
Ho vull expilicar a la meva millor amiga i a un amic, pero hem fa por que no m'entenguin i li expliquin a algu. Tambe he pensat de explicarli a la orientadora, pero apart de que no tinc ni una mica de confianza hem fa por que ho digui als meus pares perque enfadaran i molt, i tinc por de que hem peguin o algo.
Els meus apats han passat a ser la mitat del que menjava abans, ahir vaig menjar 567 kcal mes o menys i per avui porto 596kcal i hem queda el sopar.
Una abraçada i mersi per ajudarnos a tots els adolescents.
Gemma Conde

Hola,
Primer de tot agrair-te la confiança dipositada en nosaltres i l’empenta d'obrir-te i explicar què et passa.
Per una banda, començarem responent tots els aspectes de salut als que fas referència. Expliques que tens una alimentació baixa en quantitat i la realització d’activitat i exercici físic d’una manera excessiva i continuada. Ens agradaria transmetre’t que fer esport és saludable, però aquest ha de venir acompanyat d’una bona alimentació (sinó pot comportar greus problemes!) i ha de realitzar-se d’una manera moderada. Pel que ens expliques això no és així i pot resultar molt greu per la teva salut. Així que et recomanaríem que regulis les teves hores d’exercici i que segueixis les pautes alimentaries que et pugui indicar el teu metge (que et coneix i amb el que fas les revisions bianuals). Deixar que els especialistes et puguin guiar en aquesta area et pot ajudar a deixar anar tant de control i que per tant et puguis sentir millor (ja que aquesta responsabilitat la deixes en mans dels professionals).
Baixar aquest malestar també podria reduir les ganes de fer-te mal (tallar-te), que per descomptat et recomanem en lletres majúscules que deixis de fer-ho! Quan et sentis malament recorre a les persones que t’estimen i estimes, encara que no sàpigues molt bé com explicar com et sents, simplement la seva companyia et pot ajudar ja que no estaràs sola.
D’altra banda referir tots els aspectes psicològics als que fas referència. Expliques la situació en la que et trobes amb molt control i com una obsessió, de la qual et resulta difícil fer-ne front. Apagar els pensaments alimentaris se’t fa difícil, així com altres aspectes molt importants com que et sents perdut/da sense saber ben bé a qui explicar-ho i amb por de que ho puguin saber els teus pares. Per la part de control, explicar-te que a vegades intentem controlar el menjar o l’exercici quan sentim que hi ha alguna cosa de la nostra vida que no sabem com controlar. T’animen a que puguis pensar com et sents amb les altres àrees de la teva vida, amb les relacions amb els altres, amics, família, amb els estudis, etc. Per tal de que comencis a donar-los-hi el valor que creguis que tenen . Així com també t’aconsellem que puguis explicar-ho a l’orientadora, ja que encara que ara no hi tinguis molta confiança, aquesta es va agafant a mesura que parlem i ens obrim, i poc a poc segurament t’hi sentiràs més còmode/a. A l’orientadora també li podràs explicar la relació amb els teus pares i la por de la que ens parles. Estem convençudes de que et podrà ajudar a què fer al respecte.
Desitgem que puguis tenir en compte el nostre comentari i que també t’haguem pogut ajudar,
Gràcies,
Gemma