Un amic es vol suicidar...
Hola! Bé, el meu problema és que tinc un millor amic que fa poc es va declarar a una noia que li encanta i que està enamoradíssim d'ella. El problema, és que ella (a part de que és una mica rareta, ell ho reconeix) té molts problemes a casa i fora d'ella, així que va dir-li que no.
A ell li va saber molt greu perquè té molta autoestima i creia que li diria que sí i s'ha emportat la descepció del segle. I bé, ara està molt deprimit i l'altre dia vaig veure que tenia tot de talls als braços, dés de la munyeca fins una mica més amunt on hi ha l'articulació per poder-lo moure (no sé si m'explico) El cas és que vaig preguntar-li perquè s'ho havia fet i ell va respondre que estava molt trist, que ja no li quedava res i que, a més, per culpa seva, ara a ella li deien lesviana (no sé perquè, però a ell li diuen gay degut a l'alta autoestima) I el cas és que vaig dir-li que no ho fes més, que no valia la pena, que la seva vida no girava el voltant d'una persona. Però no va fer-me cas, el pròxim dia portava més talls i com que no sé què fer... Necessito ajuda! Què puc dir-li perquè em faci cas i no s'autolesioni? Necessito que estigui bé! Com puc fer-lo somriure perquè no hi pensi? Li demanaria consell a les amigues però m'ha dit que no ho digués a ningú...
Moltíssimes gràcies! :'(
InterPersonal

Hola Bertii! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Entenc que el teu amic s'ha endut una gran decepció i que ara reacciona maltractant-se a ell mateix per la frustració que li ha suposat. Et recomanaria que li donguis suport escoltant-lo, que li recordis les capacitats , qualitats i força que té per sortir-se de les situacions, que a vegades ho pintem tot de negre en un mal moment però que llavors tenim la capacitat de veure-ho diferent i actuar amb força! I si pot ser feu coses per distreure'us a casa (videojocs, pelis, etc) o fora de casa (cine, patinar sobre gel, anar a córrer, preparar alguna excursió, etc).
Ell és el que ha de decidir tirar endavant, tu el pots escoltar i donar-li suport! Si necessita més ajuda, haurà de replantejar-se si demanar ajuda professional per aprendre a gestionar bé les frustracions. Observa com surt d'aquest moment de negativitat i sinó l'ajuda professional és una opció. Endavant! ELi AUlet www.interpersonal.cat