SEMEN I CONDONS
Bon dia,
us volia fer unes preguntes:
- per fer sexe oral (tant a xica com a xic) hi ha risc d'alguna infeccio o malaltia si es fa sense condo (en parella estable que no te cap malaltia).
- si es traga el semen la xica pasa algo? es dolent per a la seua salut? (sempre que vulgui clar)
- per últim. si xupa un condo (que sigui normal i no per sexe oral), es dolent per a la seua salut el lubricant que porta? els lubricants normals de pot son dolents si sel traga una persona?
Moltes gracies!
Cristina Albó

Hola joaquin,
Per no deixar-nos cap pregunta per respondre, les copiem totes i les anem resolent:
• Per fer sexe oral (tant a xica com a xic) hi ha risc d'alguna infeccio
o malaltia si es fa sense condo (en parella estable que no te cap
malaltia).
Com a agents de salut hem de dir que el millor per evitar infeccions de trasmissió sexual és utilitzar preservatiu en homes o barrera de làtex en dones, a l'hora de practicar sexe oral.
També cal dir que les taxes d'infeccions en el sexe oral són baixes.
• Si es traga el semen la xica pasa algo? es dolent per a la seua salut? (sempre que vulgui clar)
Si vol i teniu clar que no teniu cap infecció de transmissió sexual, no té perquè ser dolent per la seva salut. Tot i que el millor és que, com hem dit abans, es practiqui amb preservatiu.
• Per últim. si xupa un condo (que sigui normal i no per sexe oral), es
dolent per a la seua salut el lubricant que porta? els lubricants
normals de pot son dolents si sel traga una persona?
El lubricant sexual no és dolent per la salut a no ser que la persona que està en contacte amb ell sigui al·lèrgica als components que el composen.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com