condons dubtesss
Hola adolescents, tinc varies preguntes i m'agradaria que em poguéssiu contestar :)
1. Es veritat que molts nois que sempre han tingut sexe sense condó no senten res si es posen un condó després de tot aquest temps? els hi costa molt corre’s amb ell? Que cal fer si no es corre?
2. Existeixen metodes anticonceptius que NO requereixin anar al metge ni tenir recepta? (a part del condó).
3. Quins són els condons mes sensitius (més efecte a pél per al noi) del mercat? A partir de quants milimetres es considera un condó amb efecte a pel? (es a dir, menys de 50mm, 25mm?)
4. Despues de fer-li al noi sexe oral amb condó, es pot fer sexe vaginal amb el mateix condó o pot ser qe s'hagi fracturat amb les dents? S'ha de posar un de nou si o si, sense tenir que valorar el estat?
5. He sentit sobre una manera de colocar el condó que és que la noia li posi amb la boca... Com es realitza això?? És fàcil i segur?
Gràciess
Cristina Albó

Hola,
Per a no deixar-nos cap pregunta sense respondre les copiarem una a una i les anirem resolent:
• Es veritat que molts nois que sempre han tingut sexe sense condó no
senten res si es posen un condó després de tot aquest temps? els hi
costa molt corre’s amb ell? Que cal fer si no es corre?
No. Sentir senten però potser la sensibilitat és diferent. Si no ejacula és possible que no sigui pel preservatiu.
• Existeixen metodes anticonceptius que NO requereixin anar al metge ni tenir recepta? (a part del condó).
Sí, el preservatiu femení. Amb la resta la recomanació és visitar al ginecòleg prèviament.
• Quins són els condons mes sensitius (més efecte a pél per al noi) del
mercat? A partir de quants milimetres es considera un condó amb efecte a
pel? (es a dir, menys de 50mm, 25mm?)
No hi ha cap preservatiu que la sensibilitat sigui la mateixa que sense preservatiu, el preservatiu és un mètode de barrera i per tant, és normal que el noi senti menys sensibilitat, però no significa que no tingui cap tipus de sensibilitat. Sentir senten!
• Despues de fer-li al noi sexe oral amb condó, es pot fer sexe vaginal
amb el mateix condó o pot ser qe s'hagi fracturat amb les dents? S'ha
de posar un de nou si o si, sense tenir que valorar el estat?
El recomanable és canviar el preservatiu. Ja que sinó es considera que la fiabilitat del material es pot veure malmesa.
• He sentit sobre una manera de colocar el condó que és que la noia li
posi amb la boca... Com es realitza això?? És fàcil i segur?
Sí, la tècnica dependrà de l'habilitat de cadascú, però si us genera curiositat podeu provar ;)
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com