celos i paranoies
Estic en una relació desde fa varis mesos i casi tot el temps tinc episodis en silenci (i no) de paranoies i de celos...
El meu(primer)novio i jo tenim els nostres defectes, pero jo a vegades tinc uns celos bastant irracionals que venen de paranoies q molts cops no son ni veritat i no els se frenar, per exemple penso que esta amb d’altres quan va de festa (ell té molta facilitat en fer amics, lligar...), que ja no em vol, que quan no em truca una hora que sempre em truca és que està amb algú altre, quan arriba tard em penso que està amb algú, etc... Ell no sap que penso i m’emparanoio aixi casi tot el temps pero algun cop si que he confesat alguna cosa q em molestava. Tinc temporades que apenes m'afecten aquestes paranoies i d'altre que m'afecten molt, sé que son irracionals pero a vegades no les puc frenar per dins.
Com puc evitar tenir aquests cercles?... gràcies
Estrella Dorca

Hola!
Primer de tot, és important que reconeguis que són falsos i irracionals. Això pot ajudar-te a enfrontar-te a la situació d'una manera més sana i menys perjudicial per la teva salut. Intenta conèixer en quines situacions et sents més vulnerable i parla amb ell sobre com et pot donar un cop de mà. A vegades només cal una contrassenya secreta per fer-te sentir especial, o bé que tu puguis demanar el que necessites d'ell.
Parleu-ho tots dos per tal que trobeu un equilibri que us faci sentir bé, còmodes i segurs amb la relació. Les relacions de parella han de ser font de benestar, si provoquen patiment, malestar o inquietud... val més trencar la relació o posar-hi remei!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico