No se si és normal
Hola!
La meva consulta és perquè no sento amor (en plan de familia) cap a me germana, de mai ho he sentit, ens portem tres anys i ella és més petita que jo però mai he sentit aquest afecte de germana ni tampoc he sentit el sentiment de germana gran protectora de la petita. Últimament me germana esta insoportable per la preadolescència i donen ganes de fotre-li un hostia.... però no se si és normal que jo no estimi a me germana. Ha hagut moments (fa un o dos anys) en els que ella m’ha intentat fer com mostres d’afecte (com intentar posar el cap en el meu hombro, demanant-me si podia venir al meu llit al migdia...) però esque jo no he sentit el mateix i es com k no volia. Em sento fatal x ella
Estrella Dorca

Hola Aideta,
És possible que la teva dificultat sigui en les DEMOSTRACIONS d'afecte? Tinc la sensació que et sents incòmode amb el contacte físic. Pot ser?
A vegades amb els germans es crea una relació ambivalent: els estimem i els volem lluny, els estimem i no els suportem, els estimem i els odiem. No passa res, forma part de la relació i són sentiments totalment naturals. no t'ofusquis amb això, no et sentis culpable. Busca alguna manera de relacionar-te amb la teva germana sense aquesta culpabilitat. Hi ha algun joc que us agradi a totes dues? Mireu alguna sèrie a la vegada? Us agrada preparar algun menjar en especial? Tan sols trobis un petit moment de connexió amb ella serà suficient ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico