pinkk
Hola!
Havera, ara intento menjar millor ja que menjava molta merda (bolleria, salses) i com estic en moments de canvis tinc aquestes preguntes:
·El cacao pur engreixa menys o és més sa que el colacao? Esque vull saber-ho per poguer-ho cambiar.
·Quants gots de llet s'haurien de prendre al dia màxim? Esque bec molta llet jajajajajjaj i ns fins quin punt és bó.
·Quina pa és el més sa de tots?
·Embotit quants cops a la semana s'ha de consumir?
Moltes gràcies!
Laia Reventós

Hola!
Està molt bé que hagis canviat els teus hàbits alimentaris i ara portis un estil de vida més saludable. Ara bé, vigila en no obsessionar-te en si engreixen més o menys els aliments. Centra't en que siguin saludables i t'aportin els nutrients necessaris.
Aleshores, responent a les teves preguntes:
- el cacao pur és definitivament molt més sa que el colacao, ja que és un sol ingredient natural i sense sucres, a diferència del colacao que està ple d'additius i sucres afegits.
- tot, com qualssevol aliment, s'ha de consumir amb equilibri. si beus llet de vaca intenta que no sigui la sencera, escull preferiblement la desnatada. Si no, també podries intentar incorporar les begudes vegetals (d'ametlla, arròs, coco, soja...), que són opcions més sanes.
- El pa si és integral i de cereals millor, ja que no està tan processat com el blanc.
- L'embotit és preferible no consumir-lo habitualment. Si t'agrada molt pots consumir-lo un cop a la setmana, però no gaire més ja que no és gaire saludable. és preferible consumir carn blanca (pollastre, gall d'indi).
Espero haver-te ajudat, i sobretot, tot en moderació i sense obsessionar-se en calories ni en que engreixa més o menys.
Gràcies,
Laia Raventós,
Psicòloga.