inestabilitat emocional
hola, volia preguntar si existeix algun transtorn mental relacionat amb la inestabilitat emocional o si el TAS (transtorn d'ansietat social) pot tenir aquest síntoma. També m'agradaria saber si es possible que tingui ansietat social, sento palpitacions i dificultat al respirar cada cop que alguna cosa es surt del meu control o cada cop que mhe d'exposar a la gent, i el simple fet de pensar, per exemple, en que tinc una exposició d'aquí 1 mes ja em dona ansietat. Em crea això també situacions super simples com per exemple parlar per telèfon, demanar alguna cosa a una persona amb la que no tinc confiança o que em preguntin alguna cosa inesperada (totes aquestes situacions només amb gent amb la que que no em porto) Socialitzar també em costa bastant, es com si la. meva ment es bloquejes i no pogués parlar i penso tot el rato que si dic alguna cosa es riuran o pasarán de mi i que els hi cauré malament. I algun cop també he sentit la sensació aquesta que es diu despersonalització. En definitiva crec que tinc algun problema d'aquests però abans d'anar al psicòleg voldria saber una mica millor el que em pasa. Gràcies i bona tarda!!
Estrella Dorca

Hola!
En moltes ocasions donem molta importància a la valoració i judici dels altres, i anticipem totes les situacions en què nosaltres en sortim "malparats".
Des d'aquí no puc saber si tens ansietat social o és una angoixa més específica ja que cal una bona valoració psicològica per fer aquest diagnòstic. De totes maneres et diré dues coses:
• si tu sents i vols ajuda professional, demana-la! No cal esperar a tenir grans dificultats per solucionar un problema, com més aviat es treballi, millor!
• Procura no anticipar tant les situacions i a exigir-te menys. És a dir, t'has de convèncer que no sempre ho faràs tot perfecte i assumeix que en algunes situacions potser sortirà una part més còmica de tu.
A vegades ens va bé crear un personatge simpàtic de nosaltres mateixos per afrontar les situacions socials. Crea'l i exagera la teva simpatia, veuràs la reacció dels altres ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico