Menjar
Hola, tinc un problema amb el menjar. Últimament tinc l'autoestima mooooolt baixa i quan em començo a sentir com una merda o quan m'estressa molt, començo a menjar compulsivament fins al punt d'haver estudiat a la cuina menjant o coses així. Mereixo aprox 1,70 i peso uns 50kg faig esport uns 4 cops a la setmana + educació física al insti. Vull baixar de pes i aconseguir no menjar tant, i se que vomitar no es la solució. Em podeu ajudar plis? Merci per tot!
Laia Reventós

Hola,
Gràcies per confiar amb nosaltres.
Penso que esta molt bé que facis esport perquè és molt sa, però vigila de no obsessionar-te. És a dir aprendre a fer esport o fer activitat física per gaudir no per necessitat de perdre pes, ja que això últim podria afectar a la teva salut.
Crec que és molt important el que expliques sobre la teva autoestima. Al final sentir-nos bé per dins ens ajuda a fer-ho per fora. Pot ser podries reflexionar si les teves emocions o sentiments, especialment els que sentis com més negatius, podrien estar afectant a aquesta forma de menjar compulsiva que comentes. Intenta compartir amb algú proper els teus sentiments i emocions, per sentir-te més reconfortada.
Finalment, estic d'acord que vomitar no és la solució per perdre pes, ja que no és saludable i és perillós. No veig pel que m'expliques que necessitis mesures per regular-ho, seria convenient millor fer allò que et faci sentir bé amb tu mateixa per pujar la teva autoestima.
Espero haver-te ajudat en la teva consulta.
Laia Raventós,
Psicòloga.