Imatge corporal
Hola!
Desde ja fa uns anys que no em sento agust amb el meu cos, tinc èpoques més fortes que d'altres, és a dir, hi ha èpoques que hi penso més i estic més pendent.
Quan em miro al mirall no m'agrado gens, puc estar una temporada sense menjar res, aprimar-me sentirme millor amb el meu cos i després de l'ansietat començar amb menjar molt i recuperar tot el que havia perdut. També vaig tindre una època en que em posava els dits per vomitar, pero sempre ho he acabat deixant de fer. I per fi quan ja hem sento millor arriba el punt en que em derrumbo i tot torna un altre cop. Hi ha dies que em miro al mirall i de tant malament que em veig acabo plorant. I cada cop que menjo em sento malament amb mi mateixa..
No se que fer ja.. porto molt de temps amb això i mai arribo a veure'm bé. Sé que és qüestió d'acceptar-se a un mateix però per més que ho intento no puc.
Laia Reventós

Hola :)
Com bé sabràs deixar de menjar no és la solució per sentir-te millor amb el teu cos ni amb tu mateixa. Aparentment pot semblar que t'ajudi i et pots veure millor, però a llarga instància no servirà de res, perquè tot això té a veure amb la percepció de tu mateixa més interna i com et sents emocionalment. És per això que després acabes tenint períodes d'ansietat i realitzant vòmits. Ja hauràs vist, i segurament per això ens envies aquesta consulta, que es tracta d'un bucle que es va retroalimentant. Tu et sents malament amb el teu cos, deixes de menjar, veus que és impossible deixar de menjar i amb l'ansietat et genera unes ganes irrefrenables de menjar més aliments i aleshores acabes fent un petit afartament que et fa sentir culpable i per tal de desfer-te'n d'aquesta sensació acabes vomitant perquè creus que és la solució adecuada. I NO ÉS AIXÍ.
Aleshores, què podem fer?
Primer de tot, SURT D'AQUEST CICLE PERILLÓS, perquè saps que no funciona i posa en perill la teva salut.
Per tal d'estar a gust amb tu mateixa i el teu cos has de treballar el pla emocional i psicològic. com et sents per dins, els teus cercles socials i familiars, relacions, etc.
La imatge corporal es pot veure influenciada i afectada per molts elements. Aleshores t'animo a que intentis acceptar el teu cos amb els seves qualitats positives i les negatives (al teu entendre, és clar). Per tal d'acceptar-lo, has de portar un Estil de Vida Saludable, menjar 5 àpats al dia i de forma equilibrada i variada. A més a més, realitza activitat física diària per treure aquesta ansietat que t'acompanya i sentir-te millor. Però no t'obsessionis tampoc.
Bé, espero haver-te ajudat!
Qualssevol cosa ja saps que estem aquí.
Laia Raventós,
Psicòloga.