timidesa
Hola (moltes gràcies per les vostres consultes)
Aquest any he canviat d'institut i no conec a gairebé ningú.
Sóc timid i no se que fer a l'hora del pati, m'agradaria coneixer gent nova però hem fa molt de corte perque tothom te els seus grupets. Sempre que he anat de colonies i coses aixi he fet amics ràpids però no se perque hem costa més necesito algun consell els meus pares hem diuen que vaigi al bar del institut a coneixer algú pero hem va costar molt entrar-hi i quan hi vaig entrar mentres feia cua per comprar una aigua vaig mirar i hem sentia molt extrany, i vaig marxar ràpid. Necesito ajuda :(
Perdo per les faltes.
Estrella Dorca

Hola Gui,
Segurament l'institut és un espai on es dedica poc a temps a conèixer als altres. És a dir, els horaris són marcats i hi ha tanta matèria a les assignatures que sovint s'oblida la part del grup i de cohesió entre la classe.
Però no pateixis! Es pot començar amb algun treball en grup, parlant amb alguna persona que s'assegui a prop teu o, com diuen els teus pares, acostant-te a algun bar de l'institut.
Si notes que a l'hora del pati no saps què fer, intenta pensar en què t'agradaria fer realment (parlar amb algú, jugar, estudiar, escoltar música, dibuixar...) i fes-ho! És la teva estona per trencar amb la rutina de classes, disfruta del moment i no et posis la pressió de conèixer gent!
Mica en mica coneixeràs més l'entorn i els professors i et sentiràs més còmode per parlar amb els altres. A més, també pots apropar-te a altres persones que hagin arribat noves aquest any, perquè segurament es trobaran una mica desubicats com tu. Mica en mica, val?
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico