Amic
Hola, vull demanar consell ja que estic preocupat per un amic. Abans ell era com super divertit, sempre estava content, et feia riure... Però fa un temps que no se esque està apagat, no fa bona cara, no sé. Encara fa una mica de calor però sempre porta pantalons llargs i màniga llarga i crec que s'autolesiona. Això no sé si és perquè no té gana o vol aprimar però està molt més prim i menja molt poc. No sé que li passa i sé que el millor és que ho parli amb ell, però esque no li agrada gens parlar dels seus problemes perquè abans tenia molts conflictes familiars (i ara potser encara més) però si treies el tema de seguida el canviava i no sé. Però el conec i el que sé segur és que no està bé i alguna cosa no rutlla però no sé com ajudar-lo.
Sisplau contesteu
Estrella Dorca

Hola anònim,
Primer de tot, el teu amic té una sort immensa de tenir-te com a amic!
Tens dues tasques per ajudar-lo, decideix en quin ordre ho fas, però cal que les facis totes dues:
1. quedar un dia amb ell a soles i mica en mica demanar-li com se sent. Explica-li la teva preocupació i demostra-li que el teu interès és sincer.
2. parla amb una persona adulta que el pugui ajudar: un professor o professora o algú de la seva família.
Crec que és necessari que expliquis a algú les teves sospites. No estàs fallant al teu amic explicant-ho, l'estàs ajudant. Encara que no t'ho sembli, aquesta situació l'ha de portar una persona adulta, que pugui valorar les opcions i que busqui tots els recursos necessaris pel teu amic.
Pel que expliques el teu amic no està passant una bona temporada, així que et toca estar al seu costat.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico