No sé que hem passa
Hola,sóc la Natasha
Ja fa uns mesos que no paro de pensar en les kcal que menjo com desfer-me d'elles El problema és que peso 38 medei o 145 el problema es que vull baixar al 30,crec que necesito ajuda.,assobre no estic passant Per el millor moment de la meva vida ja que m'han tret a la meva gossa i pateixo mini atacs depressius i atacs de les kcal i no sé que Fer
Laia Reventós

Hola Natasha!
Gràcies per confiar en nosaltres.
Com ja saps, i per això és el teu motiu de consulta, obsessionar-se amb el valor energètic dels aliments no és sa. Només fa que torturar-te i generar-te ansietat. Actualment tens un pes saludable, per tant baixar més no seria adecuat respecte per varis motius: has de seguir creixent (si t'aprimes atures el creixement), has d'incorporar tots els nutrients necessaris pel teu cos (restringint el valor energètic ho evitarà), pot atemptar contra la teva salut corporal i mental, etc. Per tant no contemplis la opció de baixar més de pes.
Aleshores, comentes que t'ha afectat separar-te de la teva gossa. Entenc pel que estàs passant i no ha de ser fàcil. És més ha de ser MOLT DUR. però no pots traspassar aquesta tristesa realitzant conductes insanes amb el teu cos i la forma d'alimentar-te.
Així doncs et proposo que mantinguis vius els teus interessos, activitats i hobbies per tal de pensar en altres coses i no en tot el que trobes a faltar la teva gossa. Estar pendent d'altres activitats evitarà que tinguis aquests atacs "mini depressius" que comentes.
Et proposo també que comentis amb els teus familiars els teus sentiments i que t'obris amb ells de com t'està afectant aquesta separació de la teva gossa. A veure si entre tots podeu trobar una alternativa i una solució.
Finalment, i molt important, seguir una ALIMENTACIÓ SANA I EQUILIBRADA ÉS CLAU, i més encara en la teva edat per facilitar i promoure un creixement i desenvolupament normal i que li donis al teu cos tots els nutrients i vitamines que necessita per funcionar amb normalitat. Així doncs, fes 5 àpats, segueix una alimentació rica en fruita i verdures i evita els processats (brioixeria industrial, fregits, etc). i fes activitat activitat física. Segurament realitzes alguna activitat extraescolar esportiva. Doncs segueix així. si no és el cas apunta't a alguna o intenta anar caminant als llocs en comptes d'agafar transport públic.
Obsessionar-se amb les kcal, torno a repetir, NO ÉS UNA BONA OPCIÓ. Així que prova de fer el que t'he anat comentant en els paràgrafs anteriors.
Espero haver-te ajudat Natasha!
Laia Raventós,
Psicòloga.