Amigues
Sento que no encaixo. Ara faig 2n de Batxillerat i des de 1r d’ESO que noto que la gent que m’envolta no és com jo. Em sento més madura en tots els aspectes sobretot en el tema de les amigues i com resoldre els problemes. Mai he acabat de tenir una colla definida del tot i això m’ha fet sentir molt incòmode. Molts dels amics que tinc (que tampoc en tinc gaires...) són més grans que jo i els que tinc a l’institut crec que només es poden considerar companys excepte un o dos. La que és la meva millor amiga va a la meva classe però últimament es deixa influir molt pel que diuen els altres i trobo que no confia en mi (cosa que si és la meva millor amiga, no hauria de ser així).
Ara penso que em queda poc i en menys d’un any tot canviarà. Però m’agradaria saber què hauria d’haver fet o què hauria de fer abans que tot peti pel seu propi pes?
Estrella Dorca

Hola Marta,
Les relacions d'amistat (i de parella) canvien i evolucionen a mesura que les persones que en formen part també evolucionen. Si sents que amb la teva amiga està canviant alguna cosa... potser és que tu també estàs canviant. Valora si vols mantenir aquesta amistat amb la teva amiga o no. Valora també què esperes d'ella i què t'agradaria que fes... si ho necessites parla-hi i explica-li com et sents.
La manera de no esperar que peti és fer-ho petar tu, és a dir, fer-ho evident i parlar-ho. Així potser ella també et podrà dir com se sent i podreu buscar solucions conjuntament.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico