Igual o mes
Aver fa com menys d'un mes vaig fer una consulta k es deia: El menjar....
Doncs pocs dies despres de fer la consulta vaig començar a menjar mes, el problema va començar la setmana passada, que vaig començar a menjar menys i a començar a buscar pagines a internet de princesas Ana i Mia, no he parlat amb elles ni res solament he llegit alguns bloggs, i he començat a fer dos coses que no crec que siguin molt perilloses: quan tinc gana i no es hora de menjar hem menjo un chicle sense sucre o mintento distreure fent una altre cosa.
Ex del que menjo:
Per esmorzar a casa (7.30): res o mitj got de llet,
Per esmorzar al cole (10.30): mitj bocata, que deuen ser un 8cm
Per dinar (3.15): Avui he menjat uns 10 trocitos de pinchos i 1/4 de patata al forn i un yogurt(normalment no menjo postre)
Per berenar: no breno mai, com a molt algun dia hem menjo un cuadradet de xocolata negra amb avellanes.
Per sopar: avui he menjat(9.30): 1/2 vol dels petits bichisua*no se com sescriu*, 1 saltxixa i mitja(abans hem menjava 4) i de postres una poma.
El k menjo es obligat menx el 1/2 bocata del mati qye el podria tirar sebse que senterin
Aver k yo no crec k menji molt poc ni que fagi coses perjudicals, pero vull saver la opinio de algu que sap.
Pd: No he tingut ningun canvi negatiu de salut per ara
Una abraçada!!!
Laia Reventós

Hola!
Primer de tot, deixa de llegir aquestes pàgines. Són blogs que juguen amb la vulnerabilitat de les persones i divulgar consells perillosos per la salut. Així que t'animo a no fer res del que diguin ja que no té ni cap ni peus el que diuen.
Pel que fa a menjar un xicle quan no és hora de menjar. Bé, si tu tens molta gana no passa res per menjar-te un snack saludable i treure't aquesta sensació. Pots menjar una peça de fruita, iogurt, torrada, barreta, fruits secs, etc. T'ajudarà a mantenir-te saciada i a no tenir gana fins el següent àpat.
Respecte els àpats que comentes, observo que són molt pobres...Hauries de fer 5 àpats al dia i només en fas 3 i aquests ja són molt mínims. Tu mateixa ets conscient que n'hauries de fer cinc ja que els has dividit tu mateixa i poses que ni per esmorzar ni per berenar menges. Així doncs, hauries de completar-los tots. I pel que fa als àpats principals les quantitats són poques. Et poso un exemple del que hauria de ser un menú de 5 àpats complet per a que et facis una idea:
Esmorzar: un vas de llet amb cereals / galetes / torrada / iogurt amb fruita (esculls una de les opcions)
Mig matí: ja ho fas bé. T'has de seguir menjant l'entrepà. NO EL TIRIS!!!! et dóna energia fins l'hora de dinar, i dines tard (15:15h), així que és essencial per mantenir-te saciada fins aleshores.
Dinar: deixa de calcular els troços que et menges de cada cosa. Hauries de fer sempre un primer plat (per exemple arròs amb verdures), un segon plat (peix i amanida) i postres (iogurt o fruita).
Berenar: HAS DE BERENAR! pots escollir el que et vingui més de gust: fruita, iogurt, torrada, barreta, fruits secs, etc.
Sopar: al igual que el dinar hauries de fer primer, segon i postres.
SOBRETOT!! Tens 15 anys i el teu cos necessita créixer i desenvolupar-se. el menjar t'ajuda a fer-ho i et dóna energia per funcionar en el teu dia a dia i rendir amb els estudis. és molt important, així que no facis tonteries i deixa de mirar els blogs d'ana i mia.
Espero haver-te ajudat.
Laia Raventós,
Psicòloga.