Amistat confusa
Hola tinc 15 anys
La cosa és que tinc una amiga la qual Porto amb ella més de 4 anys. Sempre hem sigut molt amigues. Les dos formem part de un grupet de amigues i últimament em sento molt malament ja que és com que em començo a cansar de sempre lo mateix i de estar amb ella. Ella ha sigut sempre la meva millor amiga i no sé que fer. A mes a mes últimament i han agut molts dies que es posa borde perquè si i em fa molta rabia ja que jo la intento animar i ella em diu que la deixi que està borde avui. O en el grupet de amigues em diuen que sóc infantil per relacions que tinc així molt espontànies però lo que elles no saben és que aquestes reaccions infantils que tinc les faig perquè aixi es riuen una mica ja que sinó seria molt aburrir estar amb elles i sempre m'ho repeteixen que sóc infantil i innocent i imnadura...
Aquesta última semana li he anat deixant comentaris de que està molt borde i em diu així de conya de que com sóc la seva amiga la he de aguantar i no puc mes. Ella no es dóna compte però fot molt.
Sento que he de canviar de aires però no sé com fer-ho estic intentant parlar amb gent nova del institut i em sento be.
Crec que tot això m'ha passat ja que paso molt de temps amb ella i últimament em fixo molt en lo que no m'agrada de ella i li dono moltes voltes al meu cap.
Sincerament no sé que fer ni com fer-ho
Estrella Dorca

Hola Juls,
A vegades passa que les relacions d'amistat passen per diferents fases. Crec que ets molt sincera amb tu mateixa i veus el que necessites: distanciar-te una mica.
Segueix així sí és el que et fa sentir bé!
Per altra banda, si és important per tu, parla a soles amb la teva amiga i explica-li com et sents, que tens ganes de veure altres persones i que la seva actitud et comença a afectar. No podem saber quina serà la seva reacció, però tu et sentiràs millor si pots parlar amb ella, ja veuràs!
És compatible tenir més d'una amiga íntima!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico