No se que fer perque pari.
Hola soc l'oxana
Aquesta consulta no es ninguna tonteria.
Bueno tinc novia i l'atre dia en va dir que estava engaxada ha fer-se talls al cos perque es sentia be, el cas esque els seus pares no saben res de que s'autolesiona i jo estic molt precupada ja li he dit que ho deixi de fer i que demani ajuda perque ja no se que fer perque pari, em fa mal que ho fasci.
Ella em va dir que ho feia cuant estava malament i jo li he dit que no ho fasci i que estic aqui per el que facsi falta pero ella diu que per ella aixo li fa sentirse millor i que es una tonteria, pero jo estic precupada per si se li va de las mans i ja no se que fer perque pari.
Enserio necessito ajuda me l'estimo molt i no vull que jugui amb la seva vida.
Gracies
Estrella Dorca

Hola Oxana,
Tens raó, les autolesions no són cap tonteria i s'han de protegir aquestes persones. Crec que tu ja li has demanat que pari i, pel que sembla, ella no és capaç de controlar-ho. Així que et tocarà fer un pas més enllà.
Sigues sincera amb ella i diga-li que ho ha d'explicar als seus pares (o si ho prefereix a algun professor/a del centre amb qui hi tingui confiança). És important que aparegui una persona adulta per ajudar-la.
La teva feina és donar-li suport, escoltar-la i estimar-la, però no pots carregar-te tu sola amb aquest problema. No és responsabilitat teva, d'acord?
Parla amb ella i dona-li un petit temps de marge (una setmana o dues) per demanar ajuda. Explica-li que si no ho fa ella voluntàriament, ho faràs tu. No tens altra sortida si la vols ajudar. Per tant, si ella no en parla amb ningú, et tocarà parlar amb els seus pares o amb el professorat per començar a ajudar-la. Potser en un inici s'enfadarà amb tu, però serà capaç de veure-hi la teva preocupació. Ja veuràs.
Molts ànims i una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico