No se com ajudar-lo
Hola! La meva consulta és perquè un nen k va a la meva classe i jo hem començat a coneixens bé , només portem parlant tres o quatre dies però son conversacions amb plena sinceritat i molt profundes. El cas és que estàvem parlant de complexes i em va confessar que molts es fiquen amb ell, tan pel nom com pel seu físic. També m’ha confessat que s’autolesiona de diferents maneres i que les seves mans no li agraden perquè són plenes de cicatrius (és veritat) , diu que quan arriba a casa sempre plora i que li fa por el seu cos ja que es un noi gran i te força, molta força, té una imatge molt pobre de si mateix es fa fàstic i es sent com diferent i apartat de la societat. Jo m’he estat preocupant molt per ell i m’ha dit k ningu a part dels seus pares s’havia preocupat tan per ell i m’ha dit que soc un gran suport emocional per ell . Jo li he dit que em digui qui son qui es riuen d’ell, que si cal puc parlar amb ells (cordialment) però diu que no ja que temps enrere una noia va intentar ajudar-lo i va acabar malament. Ell diu k ajuda però que no vol ser ajudat i no ho veig bé . Hi he institit un munt en que em deixi ajudar-lo però no el deixa , Nose com puc ajudar-lo ja que els seus pares ja saben la seva situació i els seus amics també però ningu fa res. El pobre diu que la seva via d’escapar i pblidarse dels seus problemes es parlar i estar amb els seus amics i amb mi però jo no em conformo amb això, jo haig de fer algo al respecte perquè no vull k hagi d’aguantar molt mes que s’en fotin d’ell.
Ajuda!
Moltes gràcies per llegir la meva consulta.
Estrella Dorca

Hola Aideta,
Primer de tot, crec que té molta sort de tenir una amiga que es preocupa tant per ell!
En segon lloc, crec que la teva tasca com a amiga és aquesta: escoltar-lo, animar-lo i deixar que es desfogui. Ell mateix t'ha dit que no vol que intervinguis, t'ha demanat que no parlis amb aquests nois, que en té prou parlant amb tu. També t'ha dit que els seus pares ja ho saben. Així que el teu paper és aquest: estar al seu costat i recomanar-li (com a molt) que en parli amb altres persones adultes (professorat, monitors o entrenadores...).
Però a tu no et toca parlar d'això sense el seu permís. Estaries traïnt la seva confiança i això seria un cop molt fort per ell. Així que segueix amb el que estàs fent que és un gran feina!!! Valora-ho.
A vegades és més important "ESTAR" que "FER". Pensa-hi ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico