coeficient intelectual
hola! volia comentar-vos una cosa.
Estic sortint amb un noi des de fa un any i me'l estimo moltissim. Estem super bé junts, m'encanta com és i em fa molt feliç. El problema és que som molt diferents. Jo sempre m'he considerat una noia timida, que li costa relacionar-se amb l'altre gent i el meu major defecte és que no tinc massa coeficient intelectual(92)... . Sempre m'he preocupat molt per lo de l'inteligencia, ho donaria tot per no haver d'estar davant dels apunts quatre hores per memoritzar les coses, etc. Ell en canvi, és un nen que no té cap defecte. És suuuper inteligent, espavilat, aspira a grans coses a la vida, li surt tot bé, no s'estressa per res, és molt obert. La veritat és que encara no entenc com es va fixar en mi. Molts cops intento que ell vegi que no em costan tant els estudis i tal, però el cap i a la fi mostrar alguna cosa que no ets no és la solucio. No entenc perque no veu que hi ha mil noies inteligents i que li facin riure. Em fa mal dir aixo, perque no el vull perdre per res del mon i a mes ell em diu que em vol per tota la vida, i és un noi molt segur del que fa. Pero em fa cosa que lo nostra algun dia es pugui acabar perquè li sembli tonta o alguna cosa per l'estil. creus que realment la diferencia de coeficient intelectual és molt perjudicIal en una relacio? o estimar-se és suficient?
moltes gràcies per tot
Estrella Dorca

Hola!
Primer de tot: STOP als mals pensaments!!!
Tens una relació amb una persona que t'estima i vol estar amb tu i sembla que tu sents el mateix per ell, no? Doncs endavant!!
Segon: el coeficient intel·lectual no és estàtic
El coeficient intel·lectual és una mesura de la intel·ligència basada únicament en els aprenentatges lògics, matemàtics i verbals en un moment concret de la vida de cadascú. Això vol dir que en diferents moments de la teva vida pots tenir diferents índexs. La teva puntuació (92) se situa exactament dins la mitjana de la població, és a dir, la gran majoria de la població té una puntuació a aquests tests entre 90 i 110 i la puntuació pot variar segons la prova que es fa. Així que no et posis aquesta etiqueta!
Tercer: hi ha altres aspectes més importants que la intel·ligència lògico-matemàtica o verbal
Amb el temps s'ha vist que les persones tenim moltíssimes més habilitats i s'han creat proves que avaluen la intel·ligència musical, la intel·ligència emocional intrapersonal (en un mateix) i interpersonal (en la relació amb els altres), la intel·ligència espacial (orientació), la intel·ligència naturalista (connexió amb la naturalesa), la intel·ligència existencialista (connexió espiritual) i la intel·ligència corporal-cinestèsica (domini dels propis moviments).
Fixa't que en cap d'aquestes es valora el temps que es tarda a memoritzar uns apunts... Llavors la meva pregunta és: realment és tan important aquesta puntuació?
Tu creus de veritat que la teva parella valora únicament la puntuació en aquest test?
Creus sincerament que la teva relació es basa únicament en tenir la mateixa puntuació en un test d'intel·ligència "X"?
Valora més quines coses teniu en comú, què us agrada l'un de l'altre, què ofereixes tu a la relació i què ofereix ell. Veuràs que hi ha mil coses més importants que això!!!
Així que no et rallis i disfruta d'aquesta relació tan bonica que teniu ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico