?????
Vale... Primer de tot, moltes gràcies pel que feu
Os vaig enviar aquesta consulta ahir, pèro mal redactada i crec que no s'enten. Igualment l'envio ara amb més calma.
No m'agrada ser una noia (és el meu secret més ben guardat). I a vegades m'engoixo molt per aixó. O sigui, per exemple, no m'agrada que nosaltres siguem més petites o fluixes o aixó (encara que sigui biològic deixant de banda el masclisme) i m'estimaria més ser un noi, tant per no tenir que lidiar amb que les noies tenim "un carácter i uns gustos" i els nois uns altres diferents, tant com per tenir les mateixes cualitats físiques. M'odio a mi mateixa amb això, em sento masclista. Després, no vull que sépigui ningú per que tinc una noia a classe que pren hormones i es farà el cambi de sexe i entenc que és difícil sentirse noi amb cos de noia pero està amargada i ens tracta malament a tothom i és clar, els meus pares la coneixen i critiquen això i em fa corte (jo vull ser noi, pero no tracto malament a ningú per això). Em sento més com un noi que com una noia… pèro arribo tard per les hormones...Sé que és una edat difícil, pero es que tinc el cap fet un lío increíble, de debó. O sigui, m'agrada quan em diuen que semblo un noi o aixó i les meves contes d'internet faig que sóc un noi. A part m'agradaria ser una deportista nata i de fet practico tres hores a la setmana taekwondo, pero se'm donen fatal els esports i tinc una mala condició física...M'agradaria fer entrenos a casa pero es que em fa corte amb els meus pares ja que visc a un pis molt petit i ells sempre estàn per aquí...Així que no sé con millorar el meu físic.
I res més... Que em fa una vergonya que no os ho imagineu
Gràcies per tot
Estrella Dorca

Hola Ladgertha,
Moltes gràcies per esciure'ns i explicar com ets sents, no és fàcil parlar obertament dels propis sentiments, així que moltes gràcies per la confiança!
Abans de prendre qualsevol decisió, et demanaria que t'observessis atentament i intentessis esbrinar si realment et sents identificar amb el gènere masculí (és el cervell el que ens diu la nostra identitat de gènere) o bé estàs còmode sent noia però t'agraden els jocs, el caràcter o la forma de ser del que socialment hem adjudicat al gènere masculí.
A veure si amb aquesta il·lustració s'entén millor:
• A nivell d'identitat de gènere ens podem sentir en diferent grau home-dona, però també agènere, demigènere, gènere fluïd....
• A nivell biològic podem tenir òrgans sexuals femenins, masculins, intersexuals o altres variants cromosòmiques com X0, XXY ....
• A nivell expressiu podem tenir una expressió física més masculina o més femenina, així com una expressió més andrògena.
• A nivell emocional, hi ha dos aspectes: Atracció física/sexual, per qui ens sentim atrets? i atracció romàntica, amb qui volem establir una relació? Hi ha persones que se senten atretes sexualment pels dos sexes, són les persones bisexuals, també hi ha persones que senten atracció romàntica i/o sexual per persones independentment del gènere, són persones pansexuals, també hi ha persones que no senten desig sexual, que són les mal-anomenades asexuals.
Com veus, amb aquestes 4 categories apareixen un munt de combinacions possibles més enllà de l'estereotip home o dona.
Finalment, hi ha un altre tema: les persones cisgènere són aquelles que senten que la seva identitat de gènere i el seu sexe concorden, les persones transexuals són les que senten un desajust entre la seva identitat de gènere i el seu sexe. També et diré que hi ha una corrent dins la transexualitat que qüestiona el fet d'hormonar o canviar el propi cos per ajustar-se a les expectatives de la societat.
En resum:
• escolta't
• observa't
• mira si et sents incòmode
• parla amb algú de confiança (potser la teva família, potser algun professor o professora, potser algun cosí o cosina més gran...)
• assessora't en diferents entitats LGTBI (A la comarca del Berguedà existeix l'associació http://www.talcomsom.org/
" target="_blank">Tal com Som)
A poc a poc t'aniràs coneixent millor per poder prendre les millors decisions
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico